«حجت باهر»، جهش تولید به سبک مسجد حجت الاسلام

هیات امنای مسجد حجت الاسلام با همراهی خیران، اقدام به بازگشایی کارگاه تولیدی پوشاک ایرانی اسلامی در بخشی از حسینیه مسجد و کار آفرینی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «جهش تولید» نام سالی است که شیوع بیماری کرونا کسب و کار برخی از مردم را سخت کرد و نوسانات قیمت ها در بازار، معیشت مردم را نیز گاه سخت تر می کند اما هیات امنای مسجد مرحوم حجت الاسلام به همراه چند خیر از جمله «محمد رضا وثوق» راه را برای معیشت چند خانواده گشودند و نام سال را معنای دگر دادند.

حجت الاسلام «حسن موسی زاده» با بیان اینکه کارگاه تولید پوشاک ایرانی اسلامی در بخشی از حسینیه مسجد حجت الاسلام قرار دارد، گفت: این کارگاه  که یک هفته از افتتاح آن می گذرد، هم اکنون در حال تولید پیراهن های مشکی در اندازه های مختلف و با کیفیت و قیمت مناسب است و به زودی اقدام به تولید انواع چادر، مقنعه و مانتوی اسلامی می کند.

 

امام جماعت مسجد حجت الاسلام از تولید روزانه حداقل 200 ماسک دولایه و یک لایه  در اندازه و رنگ های مختلف با قیمت مناسب در این کارگاه خبر داد و بیان کرد: تولید پوشاک این مسجد با سرمایه گذاری خیران و به همت هیات امنای مسجد تا کنون شش نفر را به صورت مستقیم به کار گیرد و برای  محصولات تولیدی پوشاک برند «حجت باهر» انتخاب شده است که محصولات با این نام در بازار عرضه شود.

وی  در ادامه از برگزاری کلاس های ورزشی، معرفتی، قرآن و علمی مانند رباتیک و ساخت پهباد به صورت رایگان توسط کانون فرهتگی حضرت «حجت (عج)» خبر داد و تاکید کرد: این کلاس ها با رعایت دستور العمل های بهداشتی تشکیل و برگزار می شود که استقبال خوبی توسط نوجوانان صورت گرفته است.

 

به گزارش شبستان، «حجت باهر» نام مستندی بود که به زندگی و سیره علمی و عملی مرحوم آخوند ملا زین العابدین گلپایگانی ملقب به حجت الاسلام می‌پردازد که در سال 94 توسط «ابوالفضل جاوید پور» ساخته شد و از شبکه های سیما پخش شد و حال نام برند تولیدات پوشاک این مسجد است.

مرحوم حجت الاسلام، مسجدی را حدود 200 سال پیش و در دوران قاجار و در محله بابا عبدلله ساخت که اکنون به شماره ۱۴۲۰۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و دارای یکی از بزرگترین موقوفات استان اصفهان است.

این مسجد به صورت تک ایوانه و در دو جبهه غربی و شرقی به مساحت دو هزار و ۴۰۰ متر  مربع ساخته شده است و دارای شبستانی در عمق زمین و در جبهه شرقی با ستون‌های آجری و سنگی و تزیینات گنبدخانه، پیشانی ایوان و رسم‌بندی‌های زیرطاق ایوان است و مقبره مرحوم حجت الاسلام در کنار این مسجد واقع شده است./

کد خبر 955169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha