گیلان رتبه ۲۳ کشوری را در نرخ تورم دارد

طیفوری از رتبه بیست و سوم گیلان در نرخ تورم کشور طی تیرماه سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «وحید طیفوری» امروز(شنبه، ۱۱ مرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها به تشریح نرخ تورم و متوسط قیمت برخی اقلام خوراکی منتخب درکشور و استان در تیر‌ماه ۱۳۹۹پرداخت.

 

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه نرخ تورم کل کشور در تیرماه ۲۶ و چهار درصد اعلام شده است افزود: این نرخ در گیلان ۲۵ درصد است که در بین ۳۱ استان کشور رتبه بیست و سوم نرخ تورم کشور را کسب کرد.

 


وی با اعلام اینکه استان آذربایجان غربی با ۲۲.۵ درصد پایین‌ترین نرخ تورم کشور را دارد تصریح کرد: استان هرمزگان با نرخ تورم  ۳۱.۴ درصد دارای بالاترین نرخ تورم در کشور است.

 


طیفوری بالاترین نرخ تورم استان‌های شمالی را مربوط به استان گلستان با رتبه نهم ذکر کرد و اذعان داشت: چهار استان مازندران، قزوین، اردبیل و زنجان به‌ترتیب دارای رتبه‌های دوازدهم، چهاردهم، بیستم و بیست و هشتم هستند.

      

                                           
وی با بیان اینکه نرخ تورم گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات کشور برابر ۲۳.۹ درصد است اذعان داشت: نرخ تورم در این گروه برای گیلان برابر ۱۹.۸ درصد ثبت شده است.

 

 

به گفته طیفوری نرخ تورم گروه عمده کالاهای غیرخوراکی ‌و خدمات کشور و گیلان به ترتیب ۲۷.۷ و ۲۷.۲ درصد بوده است.

 


وی مقدار تغییرات تورم نقطه‌به‌نقطه تیر‌ماه سال جاری را در کشور ۲۶.۹ درصد اعلام کرد و گفت: تورم نقطه‌به‌نقطه تیر‌ماه گیلان ۲۲.۸ درصد اعلام شد.

 


 

کد خبر 955516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha