انتشار کتاب «درآمدی بر مبانی حدیثی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» به قلم امام جمعه جهرم

نعمت اللهی گفت: کتاب «درآمدی بر مبانی حدیثی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» به قلم امام جمعه جهرم چاپ و منتشر شد.

«محسن نعمت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به انتشار کتاب «درآمدی بر مبانی حدیثی گام دوم انقلاب اسلامی» به قلم حجت الاسلام «محمدحسین مدبر»، امام جمعه جهرم گفت: این کتاب در 70 صفحه و به همت امور فرهنگی و تدوین آثار دفتر امام جمعه جهرم چاپ و منتشر شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم افزود: ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی، پیروزی انقلاب اسلامی، آغازگر عصر جدید عالم، شعارهای جهانی، فطری، درخشان و همیشه زنده انقلاب اسلامی، دفاع ابدی از نظریه انقلاب اسلامی، ارتقا شگفت آور بینش سیاسی آحاد مردم، با اوج رسانیدن مشارکت مردمی و مسابقه خدمت رسانی و ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران از جمله عناوین و موضوعات این کتاب است.

 

وی ادامه داد: همچنین در این کتاب موضوعاتی همچون تقابل 2گانه جدید اسلام و استکبار پدیده برجسته جهان معاصر، آغاز انقلاب و نظام اسلامی از نقطه صفر، انقلاب اسلامی مایه سربلندی ایران و ایرانی، جمهوری اسلامی و فاصله میان بایدها و واقعیت ها، سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور، افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه، ایستادگی روزافزون در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان، انقلاب چهل ساله و گام بزرگ دوم، ظرفیت امیدبخش کشور، فهرست طولانی فرصت های مادی کشور، گام دوم و سرفصل ها و توصیه های اساسی در پرتو امید و نگاه خوشبینانه به کشور دیده می شود.

 

نعمت اللهی با اشاره به اینکه این کتاب با محتوای مبانی حدیثی بیانیه گام دوم انقلاب تدوین شده است، خاطرنشان کرد: از اهداف انتشار این کتاب گفتمان سازی محتوای بیانیه گام دوم انقلاب بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه در بخش پایانی کتاب نیز مطالبی به عنوان «توصیه ها» آورده شده است، عنوان کرد: علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی در این بخش از کتاب به چشم می خورد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  در پایان اظهار کرد: کتاب «درآمدی بر مبانی حدیثی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» توسط نشر مصلی در شمارگان یک هزار نسخه به بازار کتاب عرضه شده است.

کد خبر 955668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha