رواج برخی فرهنگ های غیر منطقی و غلط از دلایل تاخیر ازدواج  است

حجت الاسلام اکبری، مشکلات جوانان در امر ازدواج تنها به دغدغه مالی مربوط نمی شود بلکه رواج برخی فرهنگهای غیر منطقی و غلط را می توان از دلایل مهم تاخیر در ازدواج جوانان دانست.

 حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا اکبری امام جمعه شهرستان سنقر و کلیایی، با اشاره به مشکلات و دغدغه های پیش روی خانواده ها و جوانان مانند اشتغال، مسکن، درآمد پایین و تورم اقتصادی بالا به خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: باتوجه به شرایط اقتصادی موجود صحبت از ازدواج آسان گاها" متناقض و سخت بنظر می رسد؛ اما وظیفه مسئولین و دستگاه های فرهنگی این است که با ارائه راهکارهای مناسب در راستای تحقق ازدواج این سنت حسنه پیامبراکرم(ص) و فرهنگ سازی آن در میان جوانانتلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع ازدواج آسان باید در راس های کارهای فرهنگی قرار بگیرد، افزود: موضوع مهم ازدواج برای جوانان هرچه بیشتر مورد بی توجه ای قرار بگیرند زمینه را برای رواج سنت های باطل فراهم می آورد.

امام جمعه سنقر و کلیایی تصریح کرد: کارهای خوبیدر شهرستان انجام شده لذا در همین راستا نیاز داریم با فرهنگ سازی درست سبک زندگیمان را عوض کرده و به سنت های اسلامی پایبند باشیم و زندگی ائمه اطهار را الگوی ساده زیستی زندگی خود بدانیم.

وی با اشاره به سخت گیری خانواده ها برای مسائل اقتصادی و همچنین رواج فرهنگ های غلط  در امر ازدواج، تاکید کرد: همین فرهنگ های غلط در جامعه باعث رشد سن ازدواج در بین جوانان شده است و لازم است در راستای الگو سازی مناسب، این فرهنگ سازی ازدواج آسان ازطرف جامعه روحانیت ، ریش سفیدان و بزرگان اقوام به خانواده ها توصیه و سفارش شود.

 

کد خبر 958181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha