وزارت علوم توان برگزاری کنکور با پروتکل های بهداشتی را ندارد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت علوم توان برگزاری کنکور با انجام پروتکلهای سختگیرانه مصوب در جلسات مشترک نمایندگان مجلس و وزرای علوم و بهداشت را ندارد.

حسینعلی شهریاری امروز در گفت و گو با خبرنگار شبستان از زاهدان اظهار کرد: بعد از دلایل و قول‌هایی که در جلسات مشترک به ما دادند تا آزمونهای مختلف را در این ایام برگزار کنند با مستندات موجود و در بازدیدهای میدانی دیدیم که در اجرای آزمون های کارشناسی ارشد و دستیاری پزشکی در بسیاری از حوزه های مختلف پروتکل ها رعایت نشد.

وی افزود: شرکت کنندگان در تماس‌هایشان بعد از آزمون بسیار نگران و ناراحت بودند هر چند که خارج برخی از حوزه های امتحانی نیز متاسفانه شرکت کنندگان در آزمون پروتکل های بهداشتی را رعایت  مکردند اما در مجموع عواقب این نوع برگزاری ها به کل مردم و جامعه آسیب می رساند و آمارهای کرونایی را که با زحمت کادر درمانی کم کم رو به کاهش است را دوباره صعودی می کند.

شهریاری ادامه داد: شرکت کننده ها در آزمون‌های برگزار شده نسبت به کنکور سراسری بسیار کمتر بوده و پراکندگی حوزه های امتحانی و تعداد آنها نیز کمتر و قابل قیاس نیست لذا با این دولت و وزارت علومی که من می بینم به اجرای پروتکل های سختگیرانه بهداشتی در کنکور سراسری خوش بین نیستم و نمونه آن را هم در چند روز گذشته دیدیم به همین دلیل با برگزاری کنکور با این سهل انگاریها بشدت مخالفم.

شهریاری بیان کرد:  اگر مسئولان برگزاری و ستاد ملی مبارزه با کرونا که مسئولیتش با شخص رییس جمهور است تضمین‌های لازم و اجرایی برای انجام کامل پروتکل ها را می دهند کنکور را برگزار کنند وگرنه با جان مردم و بچه ها و امیدهای خانواده ها بازی نکنند و کشور و ملت عزیزمان را با بی تدبیری با مشکلات فراوان مواجه نکنند.

وی ادامه داد:  ما در این هفته ها از سوی مردم و موکلان عزیزمان بشدت تحت فشار هستیم تا صدای آنها را به گوش مسئولان اجرایی برسانیم و بنده و تعدادی از همکاران تمام تلاشمان را انجام داده و پیگیر خواهیم بود که مسئولان تصمیم گیر و اجرایی بهترین تصمیم را با کمترین عارضه اتخاذ کنند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم عزیزمان بدانند که در نهایت تصمیم نهایی با ستاد ملی کرونا به ریاست شخص رییس جمهور است که امیدوارم این دفعه لااقل رییس جمهور با خواست مردم همراهی و تصمیمی در جهت منافع مردم بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 958229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha