آمادگی سازمان ورزش برای برگزاری کنکور در فضای آزاد

سلطانی فر از آمادگی سازمان ورزش و جوانان برای برگزاری کنکور در فضای آزاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «مسعود سلطانی فر» در نشست وزرای کشور و ورزش با مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد جوانان در دولت یازدهم و دوازدهم به آمار سه هزار و 200 رسید، گفت: سازمان های مردم نهاد جوانان پیش از تولید یازدهم و دوازدهم 100 بود که پس از تشکیل دولت یازدهم و دوازدهم به سه هزار و 200 رسیدند.

 

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد شخصیت حقوقی سازمان های مردم نهاد جوانان هستیم، افزود: توسعه این نهادهای مدنی موجب توسعه حضور مردم و یکی از شاخص های جامعه مردم سالاری دینی است.

 

سلطانی فر با اشاره به ارایه حکومت مردم سالاری دینی در طی 41 سال پس از پیروزی انقلاب تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی به تمام دنیا ثابت کرد که می توان حکومت دینی داشت که در آن احزاب و گروه ها فعالیت کنند و نهادهای مدنی به فعالیت خود ادامه دهند که البته این امر در توسعه کشور نقش موثری دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: موتور محرکه توسعه در هر کشوری جوانان آن هستند و اگر در جامعه ای جوانان در صحنه باشند، شاهد رشد و توسعه سریع تر هستیم.

 

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به محور بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید رهبر انقلاب بر حضور جوانان در توسعه کشور یادآور شد: بر این باوریم که جوانان باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا بتوانیم از این ظرفیت در عرصه های مختلف استفاده کنیم.

 

وی گفت: ما مدیران آینده کشور را در سازمان های مردم نهاد تعلیم و تربیت می دهیم.

 

سلطانی فر خاطرنشان کرد: در این سازمان ها یک و نیم میلیون جوان فعالیت می کنند و هر جایی که نیاز بوده است در سال های اخیر عاشقانه وارد شده و آمادگی دارند تا در تمام صحنه های حاکمیتی و ملی نقش آفرینی کنند.

 

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری کنکور تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان آمادگی آن را دارد تا تمامی فضاهای ورزشی خود را برای برگزاری کنکور در اختیار دولت قرار دهد و همچنین یک و نیم جوانان سازمان های مردم نهاد کشور نیز آمادگی حضور برای برگزاری آزمون سراسری کنکور را دارند.

 

وی با بیان اینکه نقش نهادهای مدنی در امنیت سیاسی در کشور بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: از میان یک و نیم میلیون نفر از جوانان مردم نهاد در اتفاقات سال های 96 و 98 حتی یک نفر زخمی و دستگیر نشده است.

 

سلطانی فر خطاب به وزیر کشور اظهار کرد: درخواست ما همکاری بیشتر استانداران با جوانان سازمان های مردم نهاد است و تلاش می کنیم مراکز شکوفایی و شناسایی استعدادها در استان ها فعال شوند.

 

وی گفت: در حال حاضر 400 دفتر مشاوره ازدواج در کشور خدمات خوبی را به زوج های جوان ارایه می دهند در حالی که پیش از این، این دفاتر و مراکز مشاوره فعال نبودند.

 

وی گفت: مراکز مشاوره جوانان در سال 93 صفر بود که در حال حاضر به 400 مرکز رسیده است.

 

سلطانی فر با اشاره به افزایش سقف وام ازدواج گفت: تسهیلات ازدواج از سه میلیون به 50 میلیون تومان با سود 4 درصد رسید که می شود در ابتدای زندگی کمک خوبی به زوج های جوان باشد./

کد خبر 958937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha