نهادينه کردن فرهنگ مصرف در جامعه از رسالت هاي خطير رسانه است

استان ها: مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي ايلام، گفت: رسالت مهم فعالان عرصه اطلاع رساني نهادينه کردن فرهنگ مصرف با بهره گيري از معارف دين است.

به گزارش خبرگزاري شبستان از ايلام، حجت الاسلام حسين ملکي، صبح امروز(16 آبان)، در نشست با خبرنگاران، گفت: نقش رسانه ها و مطبوعات محلي استان، در اجراي کامل و اطلاع رساني درست در زمينه طرح هدفمند کردن يارانه ها بسيار حائز اهميت است.

وي افزود: بايستي فرهنگ مصرف در جامعه اصلاح شده و مردم بتوانند مصرف خود را کنترل نمايند که اين امر يکي از مهم ترين فوايد طرح هدفمند کردن يارانه هاست.

دبيرکميته اطلاع رساني ستاد هدفمند کردن يارانه ها در استان ايلام، تصريح کرد: بحث مصرف از ديدگاه اسلام يک الزام و تکليف بوده و اسلام اسراف و تبذير را حرام دانسته است.

حجت الاسلام ملکي، ابراز کرد: بنابراين در نظام مقدس جمهوري اسلامي که برگرفته از آيات قرآن کريم و سيره ائمه اطهار است، موضوع مصرف بايد به درستي فرهنگ سازي شود.

وي يادآور شد: دشمنان نظام، ميلياردها تومامن در بخش بمباران تبليغاتي هزينه کرده تا ذهن مردم نسبت به اجراي اين طرح مخدوش نمايند و اين موضوع، عزم جدي دست اندرکاران حوزه اطلاع رساني در خصوص آگاهي جامعه نسبت به اجراي اين طرح، مي طلبد.

وي با اشاره به تهديدات دشمنان نظام در بحث جنگ نرم و ورود به حوزه فرهنگي و همچنين تأکيدات مقام معظم رهبري در خصوص مهندسي فرهنگي، افزود: مطبوعات و رسانه هاي جمعي مي توانند با مهندسي فرهنگي، زواياي مختلف قانون هدفمند کردن يارانه هاي را براي مردم تشريح کنند.

دبير کميته اطلاع رساني ستاد هدفمند کردن يارانه ها در استان ايلام، خاطرنشان کرد: اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها، توسعه فعاليت هاي بخش خصوصي را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام ملکي، بيان کرد: اجراي طرح هدفمند کردن يارانه ها در جامعه آثار و مزاياي خوبي براي تمامي قشرهاي جامعه به همراه خواهد داشت.

وي با اشاره به اينکه مسئولان و کارشناسان اقتصادي، اجراي طرح هدفمندکردن يارانه ها در جامعه کمک به قشرهاي مختلف را مي دانند، گفت: تنها ميزان مصرف انرژي در کشورمان برابر با کشوري با جمعيت حدود 750 ميليون نفر مي باشد.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ايلام، با اشاره به ميزان مصرف تعدادي از حامل هاي انرژي و مصرف آرد و نان در کشور، ابراز کرد: بيش از 37 درصد بنزين و گازوئيل خاورميانه در ايران مصرف مي شود.

حجت الاسلام ملکي، هماهنگي و همراهي تمامي دلسوزان به نظام و انقلاب را در اجراي هر چه بهتر اين قانون مورد تاکيد قرار داد و افزود: انشاء الله با همت و تلاش مسئولان و همراهي و همدلي مردم شاهد اثرات بسيار خوب اجراي اين قانون در پيشرفت و توسعه کشور و وضعيت معيشتي مردم خواهيم بود.

وي مدت زمان آزادسازي کامل حامل هاي انرژي را در ظرف مدت پنج سال اعلام کرد و ادامه داد: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته و ارائه بسته هاي حمايتي براي حمايت از بخش توليد و مصرف کنندگان راهکارهاي مناسبي در نظر گرفته شده است.

ملکي در پايان، افزايش گشت هاي سيار و نامحسوس را براي مبارزه با گرانفروشي هاي احتمالي را از برنامه هاي در دست اجراي مسئولان ذيربط عنوان کرد.

پايان پيام/

 

کد خبر 959

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha