صومعه‌سرا آمادگی برگزاری کنکور در ۱۹ حوزه را دارد

بالو با بیان اینکه صومعه‌سرا آمادگی برگزاری کنکور در ۱۹ حوزه را دارد افزود: امسال یک هزار و ۶۰۶ دانش‌آموز صومعه‌سرایی کنکوری هستند که اگر شرایط فراهم شود ما آمادگی برگزاری کنکور داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «حسین بالو» ظهر امروز(سه‌شنبه، 21مرداد) در نشست صمیمی با خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: شهرستان صومعه‌سرا دارای 15 هزار دانش‌آموز است که خبرنگاران می‌توانند مشکلات مدارس را به این نهاد اطلاع‌رسانی کنند تا در راستای رفع آن کوشا باشیم.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون 52 مدرسه این شهرستان آسفالت شده که 6 مدرسه در سال جاری در حال آسفالت است افزود: هیچ شهرستان در استان گیلان مانند شهرستان صومعه‌سرا از لحاظ آسفالت مدارس پیشرو نیست.

 

وی با اشاره به دریافت شهریه توسط مدیران مدرسه هنگام ثبت‌نام از دانش‌آموزان گفت: شهریه‌ای که از طریق مدیران برای مدارس دریافت می‌شود اجباری نیست بلکه اختیاری است و اولیا می‌توانند پرداخت نکنند.

 

بالو تصریح کرد: 129 میلیون تومان سرانه بهداشتی مدارس در سال تحصیلی 98-99 بود که کل این اعتبار به مدارس تعلق گرفت تا مدیران بنا به نیاز مدرسه آن را برای بهداشت دانش‌آموزان هزینه کنند.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های نماینده شهرستان قرار است یک میلیارد تومان به نهاد آموزش و پرورش شهرستان اختصاص یابد که اگر این موضوع عملی شود انقلابی در تجهیز مدارس صومعه‌سرا رخ می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم دانش‌آموزانی که در خرداد ماه نمره قبولی کسب نکردند، از 22 مرداد ماه آغاز می‌شود اظهار کرد: در امتحان قبلی به تعداد همه دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم مایع ضدعفونی به ارزش 50 میلیون تهیه و توزیع شد.

 

بالو با بیان اینکه صومعه‌سرا آمادگی برگزاری کنکور در 19 حوزه را دارد افزود: کنکور سراسری امسال در چهار روز با حضور یک هزار و 606 کنکوری برگزار می‌شود که نسبت به سال گذشته یکصد نفر افزایش داشته است.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با بیان اینکه قبل و بعد از شروع آزمون، فضای آزمون ضدعفونی می‌شود گفت: فاصله 2 متری برای هر دانش‌آموز لحاظ شده است و اگر شرایط فراهم شود ما آمادگی برگزاری کنکور داریم.

 

وی با بیان اینکه اگر دانش‌آموزی مشکوک به کرونا باشد بلافاصله محل امتحان وی تغییر پیدا می‌کند تصریح کرد: از 15 شهریور تمامی مدارس بازگشایی می‌شوند و معلم‌ها باید در مدارس حضور داشته باشند.

 

بالو با بیان اینکه اگر وضعیت قرمز باشد تدریس و آموزش، مجازی و از طریقه شبکه شاد برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: پیگیر تبلت دانش‌آموزی و اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان هستیم.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با بیان اینکه برای تمامی معلمان مدارس، اینترنت رایگان گرفته‌ایم اظهار کرد: دانش‌آموزانی که فاقد گوشی و اینترنت هستند می‌توانند در مدرسه حاضر شوند.

 

وی با بیان اینکه بسته‌های آموزشی با حجم کمتر از کتاب‌های سال تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم افزود: در روستاها به دلیل اینکه تعداد دانش‌آموزان کم است، مدارس برپا می‌شود.

 

بالو با بیان اینکه شبکه شاد یکی از بزرگترین بسترهای آموزشی مجازی کشور است گفت: تمام آموزش‌های مجازی دانش‌آموزان باید از طریق شبکه شاد انجام شود.

کد خبر 959394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha