نمایندگان مجلس در سراسر کشور از محل های برگزاری کنکور سراسری بازدید می کنند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بازدید نمایندگان مجلس در سراسر کشور از محل های در نظر گرفته شده برای برگزاری کنکور سراسری سال ۹۹ خبر داد.

حجت الاسلام «احمد حسین فلاحی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد بحث نظارت مجلس بر روند برگزاری کنکور سراسری گفت: قرار است هیئتی در کمیسیون بهداشت و درمان به صورت مستقل مکان های برگزاری کنکور سراسری را مورد نظارت قرار دهد که البته ما در کمیسیون بهداشت نیز این نظارت را به صورت مستقل انجام خواهیم داد.

 

 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بحث برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و دکتری برخی از پروتکل های ستاد ملی کرونا اجرایی نشد و در این زمینه وزارت علوم موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی بود.

 

وی تصریح کرد: هر اتفاقی که برای هر دانش آموزی در بحث برگزاری کنکور سراسری بیفتد که در اثر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باشد، عواقب اش متوجه وزارت علوم است.

 

وی بیان کرد: در بحث بازدیدی که از حوزه های برگزاری کنکور ارشد و دکتری داشتیم در بسیاری از حوزه ها پروتکل ها رعایت نشده بود که باید اینها اصلاح شود و جا به جایی ها صورت گیرد ولی در بسیاری از حوزه ها همانند دانشگاه ها ما شاهد اجرای کامل پروتکل های بهداشتی بودیم و حتی در برخی از فضاها فراتر از دستور، عمل کرده بودند یعنی هم هوا رد و بدل می شد، هم حفاظت آزمون بود و هم فاصله به جای یک و بیست، یک و 60 در نظر گرفته شود.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر وزارت ورزش اعلام آمادگی کرده است که تمامی سالن های سرباز و سرپوشیده خود را در اختیار وزارت علوم برای برگزاری کنکور می گذارد و وزارت علوم باید از این موضوع استقبال کند و آزمون را در این مکان ها برگزار کند.

 

فلاحی تاکید کرد: در حال حاضر به تمامی نمایندگان توصیه شده است که در حوزه انتخابیه شان که برای سرکشی حضور می یابند در محل برگزاری آزمون ها حضور یابند و بازدید و نظارت داشته باشند. تصمیم برگزاری یا عدم برگزاری کنکور با ستاد ملی کرونا بود که در جلسات آنها وزیر بهداشت و علوم نیز حضور داشت و پاسخگویی در این زمینه نیز به عهده این ستاد است ولی نمایندگان مجلس از باب شان نظارتی خود به صورت داوطلبانه در فضاها و مکان ها که قرار است آزمون برگزار شود، بازدیدهایی خواهند داشت و در این زمینه نظارت می کنند./

کد خبر 960405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha