سایت‌های اسرائیلی در امارات دیگر فیلتر نیستند !

امارات متحده عربی بخشی از توافق نامه جدید خود برای عادی سازی روابط دو جانبه با رژیم صهیونیستی سرویس های تلفنی ویژه ای با این رژیم برقرار کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از گولف نیوز، امارات متحده عربی بخشی از توافق نامه جدید خود برای عادی سازی روابط دو جانبه با رژیم صهیونیستی سرویس های تلفنی ویژه ای با این رژیم برقرار کرده است.

 

امارات همچنین فیلترهای خود را بر سایت های اسرائیلی باز کرده است و از این پس ظاهراً شهروندان اماراتی می توانند به سایت های صهیونیستی بدون فیلتر وارد شوند.

 

وزرای خارجه اسرائیل و امارات متحده عربی اولین تماس تلفنی اذعان عمومی خود را روز یکشنبه پس از توافق اخیر ابوظبی برای عادی سازی روابط با تل آویو برگزار کردند.

 

عبدالله بن زاید آل نهیان امارات و همتای اسرائیلی وی ، گابی اشکنازی ، از طریق تلفن صحبت کردند.

 

اندکی پس از آن ، اشکنازی توئیت کرد که دو رژیم پیش از امضای توافق نامه عادی سازی قرار است به زودی در مورد ایجاد کانال ارتباط مستقیم تصمیم بگیرند.

 

براساس گزارش ها ، به وب سایت های خبری اسرائیلی ، که قبلاً در امارات مسدود شده بودند ، با استفاده از اتصالات اینترنتی امارات نیز می توان به آنها دسترسی پیدا کرد.

 

وزیر امور ارتباطات اسرائیل ، یواز هندل در توییتر گفت: من به امارات متحده عربی تبریک می گویم که این فیلترها را از بین برد.

 

اسرائیل و امارات در تاریخ 13 آگوست توافق نامه همکاری های دوطرفه امضا کردند که از سوی بسیاری از گروه های فلسطینی و کشورهای جهان محکوم شده است. ظاهراً این قرارداد با واسطه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا صورت گرفته است.

 

وزارت خارجه امارات متحده عربی در بیانیه ای به رویترز گفت كه این كشور قصد دارد توافق نامه ای درباره ویزای متقابل امضا كند.

 

در روزهای گذشته بسیاری از مسلمانان در کشورهای مختلف جهان علیه این توافق تظاهرات برگزار کردند. بسیاری از دولت های اسلامی در بیانیه های جداگانه ای اقدام امارات برای برقراری ارتباط با اسرائیل را خیانت به مردم فلسطین و مسلمانان جهان اعلام کردند.

 

وزیر امور خارجه ایران ، محمدجواد ظریف ، وزیر امور خارجه ایران ، روز جمعه در گفتگوی تلفنی با دبیرکل جنبش مقاومت جهاد اسلامی ، اظهار داشت: توافق خیانتبار اسرائیل و امارات تاثیری در مقاومت فلسطین در برابر رژیم تل آویو ندارد.

 

ظریف گفت: ما اطمینان داریم که این حرکت خائنانه تاثیری در مقاومت مردم فلسطین و جنبش مقاومت نخواهد داشت.

کد خبر 961439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha