رقابت بیش از ۵ هزار داوطلب در آزمون سراسری 

مرتضی مختاری گفت: بیش از ۵ هزار داوطلب مرد و زن در آزمون سراسری ۹۹ در شهرستان جیرفت به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، « مرتضی مختاری» گفت: بیش از ۵ هزار داوطلب مرد و زن در آزمون سراسری ۹۹ در شهرستان جیرفت به رقابت می‌پردازند.


معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت افزود: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون سراسری سال ۹۹ در روزهای چهارشنبه ۲۹، پنج‌شنبه ۳۰ و جمعه ۳۱ مرداد و شنبه یکم شهریور در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آزمون سراسری در گروه‌های آزمایشی هنر صبح چهارشنبه برگزار شده و آزمون سراسری گروه های آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی صبح پنج‌ شنبه، علوم تجربی صبح جمعه و زبان های خارجه صبح شنبه برگزار می‌شود.

مختاری با بیان این مطلب که در کنکور سال ۹۹ همانند سال گذشته دختران گوی سبقت را از پسران ربوده‌اند، بیان کرد: در شهرستان جیرفت بیش از ۶۰ درصد شرکت‌ کنندگان دختر و ۴۰ درصد نیز پسران هستند.

نماینده تام‌الاختیار در برگزاری آزمون سراسری ۹۹ شهرستان جیرفت ادامه داد: قریب ۵۰ درصد شرکت‌ کنندگان در گروه آزمایشی علوم تجربی و ۲۷ درصد علوم انسانی هستند و در آزمون سال جاری گروه‌های آزمایشی هنر با ۸ درصد و زبان‌های خارجه با ۱۰ درصد از گروه آزمایشی ریاضی و فنی با ۶ درصد پیشی گرفته‌اند.

وی عنوان کرد: بیش از ۹۰۰ نفر در برگزاری آزمون سراسری شرکت دارند و کلیه یش‌بینی‌ها و امکانات لازم برای برگزاری این آزمون مهیا شده است.

مختاری با بیان این مطلب که آزمون سراسری ۹۹ در شهرستان جیرفت در بیش از ۵۴ حوزه امتحانی برگزار می‌شود، اظهار کرد: کلیه سالن‌ها و حوزه‌های امتحانی قبل و بعد از هر‌ امتحان ضد عفونی می‌شود و همچنین وسایل و امکانات سرمایشی مجهز شده و داوطلبین از این موضوع نگرانی نداشته باشند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت با بیان این مطلب که دانشگاه جیرفت با حساسیت ویژه‌ای آزمون سراسری، آزمون‌های استخدامی و سایر آزمون‌های سازمان سنجش را برگزار می‌کند، ابراز کرد: دانشگاه جیرفت در بین ۳۷۰ حوزه برگزاری آزمون‌ها به عنوان یکی از ۱۰ حوزه برتر از سوی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری لوح تقدیر دریافت کرد.

وی در خاتمه ضمن قدردانی از کلیه دستگاه‌های اجرایی شهرستان به ویژه فرمانداری، بهداشت، اداره اطلاعات، آموزش و پرورش، شهرداری، اداره برق، آب و فاضلاب شهری و روستایی، اورژانس، پلیس راه، هلال احمر، نیروی انتظامی و آتش‌نشانی برای برگزاری این آزمون، تصریح کرد: آزمون سراسری تنها در سال یک بار برگزار می‌شود و کلیه امکانات شهرستان جیرفت برای هر چه بهتر برگزاری این آزمون بسیج شده اند.

کد خبر 962508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha