ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تاثیر آن در پایین آمدن سن ازدواج

کماسی، گفت: با ترویج فرهنگ ازدواج آسان می توان از بالا رفتن سن ازدواج خودداری کرد .

محمد رضا کماسی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقروکلیایی با اشاره به ترویج فرهنگ ازدواج آسان  به خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت : فرهنگ ازدواج آسان یعنی دوری از تجملات و ساده زیستی که با توجه به نیاز شهرستان در این زمینه در شورای فرهنگ عمومی به ریاست امام جمعه به این موضوع پرداخته شد .

 

وی خاطر نشان کرد: با تشکیل کانون هایی سعی می شود از اجرای مراسمات پرهزینه خودداری شود زیرا امروزه اکثر جوانان دلیل دوری از ازدواج را نداشتن توان مالی و وضعیت بد اقتصادی می دانند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنقر و کلیایی بالا رفتن توقعات جوانان را از دیگر دلایل عدم تمایل جوانان به ازدواج دانست و بیان کرد: امروزه با تغییر در سبک زندگی جوانان و بالا رفتن سطح توقعات آنان نسبت به گذشته را می توان  از دلایل بالا رفتن سن ازدواج به شمار آورد.

 

وی با اشاره به اهداف ترویج فرهنگ ازدواج آسان  تصریح کرد: بررسی و ارائه راهکار در جهت تمایل جوانان به سمت ازدواج آسان و دوری از تشریفات و ترویج فرهنگ زندگی ایرانی اسلامی از اهداف مهم ترویج فرهنگ ازدواج آسان است .

 

کماسی بابیان اینکه برگزاری کارگاه های آموزشی و ایجاد کانون هایی در این زمینه از اهم مصوبات شورای فرهنگ عمومی است  افزود : برگزاری کارگاه هایی برای خانواده ها در این زمینه  و دعوت از اساتید مجرب ،تبلیغات در سطح شهر به صورت بنر از تصمیمات گرفته شده در جلسه شورای فرهنگ عمومی بود .

 

وی استفاده از ظرفیت هنر در این زمینه را تاثیر گذار عنوان کرده و اظهار داشت: باتوجه به شرایط اقتصادی موجود صحبت از ازدواج آسان گاها" متناقض و سخت بنظر می آید؛ اما وظیفه ما مسئولان و دستگاه های فرهنگی این است که با ارائه راهکارهای مناسب در راستای تحقق ازدواج این سنت حسنه پیامبراکرم(ص) و فرهنگ سازی آن در میان جوانان بکوشیم.

کد خبر 967054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha