فعالان قرآنی کانون های فهما به صورت مجازی در مدهامتان رقابت می کنند

قاریان، موذنین و مکبران کانون های مساجد خراسان شمالی در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان به صورت مجازی و از طریق سایت بچه های مساجد با یکدیگر رقابت می کنند.

«هاشم شیرازیان» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت:‌ طی فراخوان چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، این دوره از مسابقات به صورت مجازی و از طریق بارگذاری اثر در سامانه بچه های مسجد  به آدرس  www.bachehayemasjed.ir  برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی اضافه کرد: این دوره از مسابقات در رشته های تلاوت نور (ترتیل) و قرائت نماز  ویژه برادران و خواهران و نیز رشته اذان و مکبری ویژه برادران برنامه ریزی شده که در ره سنی 9 تا 14 سال برگزار می شود.

 

شیرازیان، با بیان اینکه علاقه مندان تا 30 آذر ماه سال جاری فرصت دارند تا آثار خود را بارگذاری کنند، افزود:  حداکثر زمان اثر سه دقیقه و در حجم 30 مگابایت باشد و هر فرد تنها در یک رشته و با ارسال و ثبت یک اثر می تواند شرکت کند.

 

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی همچنین توضیح داد: افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامتان، سازمان اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، بسیج، معاونت قرآن عترت و... طی سال های 96تا 98 رتبه های اول تا سوم، ممتاز، عالی و شایسته تقدیر کسب کرده اند، نمی توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

 

شیرازیان،  به شرایط اختصاصی این دوره از مسابقات در رشته های مختلف آن نیز اشاره کرد و در رشته تلاوت نور، میزان و الگوی تلاوت را از سوره های یاسین، الرحمن و واقعه نام برد و افزود: تلاوت ها بر اساس بخش های فصاحت، تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت وقف و ابتدا داوری می شود.

 

وی در رشته قرائت نماز، اثر ارسالی را مربوط به اقامه نماز سه رکعتی و قرائت همه اذکار با صدای بلند معرفی کرد و افزود: بر اساس آیین نامه این دوره از مسابقات در رشته اذان  که ویژه برادران است  نیز تنها اذکار اذان تا «حی علی الصلاه » ضبط و ارسال شود.

 

شیرازیان با عنوان اینکه در بخش رقابت مکبران، رقابت در دو رده سنی زیر 9 سال و نیز 9 تا 14 سال مدنظر است، اضافه کرد: اثر ارسالی مربوط به اجرای زنده مکبری نماز دو رکعتی باشد.

 

وی در خاتمه  اعلام کرد: نفرات برتر استان در هر رشته  به مرحله کشوری راه می یابند که شرایط و نحوه برگزاری این مرحله  متعاقبا اعلام می شود.

 

کد خبر 967609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha