سفارت امارات در قدس اشغالی/پایتخت فلسطین یا صهیونیستها !

یک مقام ارشد اماراتی می گوید در پی توافق بین امارات متحده عربی و اسرائیل برای ایجاد روابط کامل دیپلماتیک ، کشورش ظرف سه تا پنج ماه سفارت خود را در سرزمین های اشغالی افتتاح خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، یک مقام ارشد اماراتی می گوید در پی توافق بین امارات متحده عربی  و اسرائیل برای ایجاد روابط کامل دیپلماتیک ، کشورش ظرف سه تا پنج ماه سفارت خود را در سرزمین های اشغالی افتتاح خواهد کرد.

 

روزنامه اسرائیل هایوم به نقل از این مقام وزارت خارجه امارات متحده عربی که نام وی اعلام نشده است ، نوشت: ساکنان سرزمین های اشغالی می توانند پس از افتتاح سفارت ، ویزا برای سفر به کشور عربی خلیج فارس بگیرند.

 

وی گفت: من فکر می کنم اسرائیلی ها می توانند ویزای سفر به امارات متحده عربی را از سفارتخانه ای که پس از سه تا پنج ماه در اسرائیل افتتاح می شود دریافت کنند.

 

در بیانیه مشترکی که کاخ سفید در 13 آگوست صادر کرد ، اسرائیل و امارات اعلام کردند که با عادی سازی کامل روابط موافقت کرده اند.

 

چند روز بعد امارات متحده عربی اعلام كرد كه تحریم اقتصادی خود را علیه رژیم تل آویو لغو می كند و به توافق نامه های تجاری و مالی بین دو طرف اجازه می دهد.

 

در تاریخ 31 آگوست ، اولین پرواز مستقیم از تل آویو به ابوظبی ، هیئت مشترک اسرائیلی و آمریکایی را برای گفتگو با مقامات اماراتی به پایتخت امارات رساند تا قرارداد عادی سازی را نهایی کند.

 

همه جناح های فلسطینی به اتفاق آرا توافق امارات و اسرائیل را محکوم کرده و آن را خنجری به پیکر ملت مظلوم فلسطین و خیانت به آرمانهای فلسطین اعلام کردند.

 

صربستان و کوزوو کشورهای منطقه بالکان اروپا نیز اعلام کردند که سفارت خود را در قدس اشغالی افتتاح می کنند.

 

نتانیاهو گفت: کوزوو اولین کشور با اکثریت مردم مسلمان خواهد بود که سفارت خود را در قدس اشغالی افتتاح می کند.

 

هاشم تاچی رئیس جمهور کوزوو از اعلامیه نتانیاهو در مورد آنچه وی قصد واقعی برای به رسمیت شناختن کوزوو و ایجاد روابط دیپلماتیک خواند استقبال کرد.

کد خبر 968327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha