برقراری پرواز گرگان-زابل/ افزایش ۴۰ درصدی مسافر و بار از فرودگاه گرگان

متانت گفت: پروازهای گرگان-زابل از ۲۰ شهریور از فرودگاه گرگان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی متانت» صبح امروز (یکشنبه 16 شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مقدمات اولیه پرواز گرگان به اکتائو انجام شده است و در هفته گذشته به ریاست استاندار گلستان نیز در این خصوص جلسه برگزار شده است.

 

مدیرکل فرودگاه های گلستان به پرواز گرگان-چابهار و بلعکس اشاره کرد و ادامه داد: در استان گلستان استقبال خوبی از این پرواز شده است و فرودگاه آمادگی کامل برای تداوم این خط پروازی را دارد.

 

متانت تاکید کرد: امسال نسبت به مدت مشابه بیش از 40 درصد افزایش پرواز و آمار بار از فرودگاه گرگان داشتیم  و همچنین هفته ای 62 سورتی پرواز از فرودگاه گرگان به مقصد کیش، زابل، مشهد مقدس، تهران و چابهار در حال انجام است.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر ماهانه حدود 20 هزار مسافر از فرودگاه های استان گلستان جابه جایی هستند و از 20 شهریور نیز پرواز گرگان-زابل از فرودگاه گرگان راه اندازی می شود.

 

مدیرکل فرودگاه های گلستان یادآور شد: ترمینال مسافربری به عنوان بزرگترین پروژه فرودگاهی در گرگان در سال 99 به مساحت 9 هزار متر مربع، توسعه اپرون به مساحت 18 هزار متر مربع، محوطه سازی به مساحت 21 هزار متر مربع، بهره برداری از ساختمان سپاه حفاظت و ساختمان پاویون فرودگاه در آینده نزدیک با حضور مقامت کشوری به بهره برداری خواهد رسد.

 

متانت با بیان اینکه این پروژه ها 700 میلیارد ریال اعتبار در بردارد، افزود: یکی از مواردی که در فرودگاه کلاله پیگیری می کنیم بحث هوانوردی عمومی است که عملیات چتربازی در فرودگاه کلاله در حال انجام است و برای ایجاد جایگاه سوخت مقدمات اولیه انجام شده است تا بتوانیم فرودگاه کلاله به جایگاه سوخت مجهز شود و امیدواریم پس از این اقدام شاهد ایجاد پروازهای کلاله- زابل باشیم.

 

وی تاکید کرد: در حال حاضر شرکت های پویا، قشم ایر، شرکت آسمان، ایران ایر و شرکت معراج به استان گلستان پرواز دارند.

 

کد خبر 968357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha