آغاز مرحله استانی چهل و سومین مسابقات قرآن اوقاف در امامزاده قاسم(ع) بابل

مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف صبح امروز(۱۸شهریور) برای رقابت ۲۰۰فعال قرآنی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به مدت ۲روز کاری در آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) شهرستان بابل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری‌جناسمی» امروز(18شهریور) در مراسم آغاز به کار چهل و سومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم که در آستان مقدس امامزاده قاسم (ع) بابل با حضور 200 حافظ و قاری در حال برگزاری است، اظهار کرد: یکی از ماموریت های مهم اوقاف در کنار سایر فعالیت‌ها در حوزه موقوفات، توجه به مباحث قرآنی  و اشاعه فرهنگ نورانی قرآن و عترت است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به پیشینه برگزاری مسابقات قرآن اوقاف و استقبال فعالان قرآنی از این مسابقات اشاره کرد و یادآورشد: چهل و سومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در مرحله شهرستانی به‌صورت منطقه‌ای برگزار و نفرات برتر آن در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی به مرحله استانی راه پیدا کردند.

 

وی به حضور ۲۰۰ متسابق قرآنی اشاره کرد و افزود: اشتیاق متسابقین در این دوره از مسابقات و معرفی قاریان برتر نشان دهنده اهمیت رویدادهای قرآنی است.

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی با اعلام اینکه برگزیدگان این مسابقات به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند، گفت: مسابقات ملی قرآن کریم پاییز 99 برگزار خواهد شد.

 

وی از رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات به‌علت شیوع ویروس کرونا یک مرتبه به تعویق افتاده بود و امروز با حضور نمایندگان بهداشت و رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری در حال برگزاری است.

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی در پایان تصریح کرد: زمان‌بندی برگزاری مسابقات و قرائت‌ها طوری برنامه‌ریزی شده که از تجمع جلوگیری می‌شود و قاریان در ساعت‌های مشخص در محل برگزاری مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

کد خبر 969294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha