قانون تسهیل ازدواج جوانان را اجرایی کنید

نماینده اصفهان از نامه خود به رییس جمهور در رابطه با اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، عباس مقتدایی  در حاشیه جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه 19 شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به عهدم اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان گفت: طبق این قانون قرار بود صندوق اندوخته ازدواج جوانان ایجاد شود و با روش هایی چون انبوه سازی، کوچک سازی، ارزان سازی و استفاده از روش های نوین ساخت مسکن مشکل مسکن جوانان حل شود. دولت در این رابطه به ارایه تسهیلات شد و باید همه دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی نظیر شهرداری ها تسهیلات رفاهی اعم از تالارها، باشگاه ها و فرهنگسراها را در اختیار جوانان قرار می دادند که هیچ کدام از این اتفاقات نیفتاده است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعد از گذشت بیش از یک دهه از تصویب این قانون شرایط به گونه ای پیش رفته که عملا قانون مصوب از اذهان عمومی پاک شده است لذا در نامه ای به رییس جمهور درخواست کردم که به سازمان برنامه و بودجه دستور دهند تا در بودجه سال 1400 نواقص این قانون رفع و قانون اجرایی شود.

 

وی با بیان اینکه عدم اجرای ین قانون باعث نابسامانی های اجتماعی، جمعیتی می شود، گفت: در نامه ای به رییس کمیسیون فرهنگی نیز خواستار شدم که بر اساس ماده 12 قانون تسهیل ازدواج جوانان از دولت بخواهند هر شش ماه یک بار گزارشی از اجرای این قانون به مجلس ارایه دهند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت عدم توجه به این موارد ما به کمیسیون اصل 90 و قوه قضاییه شکایت خواهیم کرد./

کد خبر 969792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha