آتش کشیدن قرآن کریم توسط افراد ناشناس در سوئد

وزارت امور خارجه ترکیه سوزاندن مجدد قرآن کریم به دست تندروهای نژادپرست را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الیوم السابع، پلیس سوئد ساعت 8:00 روز گذشته (جمعه 21 شهریور 1399) اطلاعاتی به دست آورد که افراد ناشناس دوباره یک نسخه از قرآن کریم را در منطقه روسنگورد در شهر مالمو در جنوب سوئد به آتش کشیدند.

 

«جیمی مودین» سخنگوی پلیس مالمو گفت: برای پیگیری این مسئله به گشت زنی در این منطقه اقدام کردیم و به دنبال افرادی هستیم که در این کار دست داشتند.

 

پلیس سوئد اعلام کرد: عکس خوبی از این حادثه در اختیار داریم و دوربین های کنترل در منطقه از این اقدام موهن فیلمبرداری کردند.

 

در همین حال، وزارت امور خارجه ترکیه نیز در بیانیه ای سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم به دست گروهی از نژادپرستان تندرو را محکوم کرد.

 

وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد: سوئد به تندروها برای برگزاری راهپیمایی ضد اسلامی اجازه نداده است که این اقدام مثبتی به شمار می آید.

 

این وزارتخانه اعلام کرد: باوجود اینکه این افراد متعلق به یک حزب نژادپرست معروف است و اهداف شان شناخته شده است، اما ما با قلبی محزون می بینیم که از اقدامات تحریک آمیز جلوگیری نمی شود و نژادپرستان از این فرصت برای اهداف خود استفاده می کنند.

 

در این بیانیه آمده است: اهانت به اسلام در کشورهای اسکاندیناوی در طول سال های اخیر تحت پوشش آزادی مطبوعات افزایش یافته است.

 

وزارت امور خارجه ترکیه تاکید کرد: ما از مقامات سوئد و همه کشورهایی که شاهد اقدامات نژادپرستانه و ضد اسلامی هستند، می خواهیم که برای مبارزه با این پدیده همه تدابیر لازم را به کار بگیرند.

 

در همین حال، تلویزیون سوئد گزارش داد: نزدیک به 30 نفر از مسلمانان در نزدیکی مکان آتش زدن قرآن کریم نماز جمعه را برگزار کردند.

کد خبر 970623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha