مراسم تشییع آیت‌الله صانعی برگزار نمی‌شود

دفتر آیت الله صانعی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اساس وصیت مرحوم آیت‌الله صانعی هیچگونه مراسمی اعم از تشییع و... برگزار نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، متن اطلاعیه به شرح زیر است:

در ایام شهادت حضرت امام زین العابدین (علیه السلام) روح بلند آزاد مرد عرصه علم و اجتهاد، فقیه نواندیش، بقیة السلف شاگردان حضرت امام خمینی(سلام الله علیه)؛ حضرت آیت الله العظمی صانعی (قدس سره) به دیدار معبودش شتافت و کوله‌ باری از غم و اندوه را بر دل مشتاقانش قرار داد.

 

وی که ارادت زایدالوصفی به اهل بیت (علیهم السلام) و علوم آل محمد(صلی الله علیه و اله و سلم) داشت، بهترین ایام و اوقاتش مطالعه، تدریس و تألیف فقه و فقاهت بود و از این جهت آثار بجای مانده از ایشان سرمایه‌ای ماندگار برای حوزه‌های علمیه، جامعه اسلامی و جوامع بشری خواهد بود.

 

ضمن عرض تسلیت به پیشگاه مقدس حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداء، ملت شریف و بزرگوار ایران، مراجع معظم تقلید و حوزه‌های علمیه، اعلام می‌دارد با توجه به وصیت آن عزیز سفر کرده، در ایام کرونا هیچگونه مراسمی اعم از تشییع و... برگزار نمی ‌گردد.

 

آیت الله شیخ یوسف صانعی در سال ۱۳۱۶ شمسی در روستای نیک‌آباد (ینگ‌آباد) از توابع «جرقویه» استان اصفهان به دنیا آمد.

وی در سال ۱۳۲۵ش وارد حوزه علمیه اصفهان شد، سپس در سال ۱۳۳۰ شمسی به حوزه علمیه قم مهاجرت کرد.

وی در قم از محضر اساتیدی چون؛ امام خمینی (ره)، آیت الله مصطفی اعتمادی، امام موسی صدر، آیت الله جعفر سبحانی و آیت الله محمدتقی ستوده، محمد محقق داماد، محمد علی اراکی و عباسعلی شاهرودی بهره برد.

آیت‌الله صانعی پس از انقلاب اسلامی در اسفند ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی به عنوان یکی از فقهای شورای نگهبان منصوب شد، از دی ماه ۱۳۶۱ تا تیر ۱۳۶۴ شمسی دادستان کل کشور بود. 

وی نماینده مردم تهران در اولین دوره مجلس خبرگان رهبری بود.

کد خبر 970712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha