در باغ‌موزه دفاع مقدس آبادان تمام اتفاقات جنگ تحمیلی نمایش داده می‌شود

سردار یوسفی گفت: در باغ‌موزه دفاع مقدس آبادان آنچه در طول جنگ تحمیلی اتفاق افتاد که نشانی از مقاومت، سلحشوری، رشادت‌ها و شهادت‌طلبی مردم آبادان است، در یک موقعیت جغرافیایی بسیار کوچک نمایش داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سردار عباس یوسفی» شب گذشته (شنبه ۲۲ شهریور) در نشست هماهنگی افتتاح باغ‌موزه دفاع مقدس آبادان که در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: پس از مدت‌‌ها انتظار بر اثر وجود آثار و نشانه‌های دوران دفاع مقدس و مقاومت مردم این شهر در جنگ تحمیلی، دوم مهرماه مصادف با سومین روز از هفته دفاع مقدس باغ‌موزه آبادان افتتاح می‌شود.

 

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان باغ‌موزه دفاع مقدس آبادان از طریق ویدئوکنفرانس توسط یکی از مقامات بلندپایه کشور افتتاح می‌شود افزود: در این باغ‌موزه آنچه در طول جنگ تحمیلی اتفاق افتاد که نشانی از مقاومت، سلحشوری، رشادت‌ها و شهادت‌طلبی مردم آبادان است، در یک موقعیت جغرافیایی بسیار کوچک مشاهده می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه در کل کشور باغ موزه‌ای مانند آبادان به صورت طبیعی از آثار جنگ وجود ندارد و تصریح کرد: یکی از افتخارات مردم آبادان این است که در آغوش خود یکی از بکرترین، زیباترین و دل‌انگیزترین آثار دفاع مقدس است.

 

سردار یوسفی دید و بازدید از آثار ماندگار دوران جنگ تحمیلی را عامل تقویت روحیه مردم و ادامه راه شهدا دانست و تاکید کرد: علاوه بر این نیز نظاره آثار دفاع مقدس اوج مقاومت و عدم تقبل زور و ظلم از سوی قدرت‌هایی که همیشه سعی در چپاول ملت‌ها دارند را نشان می‌دهد. 

 

وی اضافه کرد: مردم آبادان این حق را دارند که بیشتر از این‌ها برایشان اتفاق افتد و در همین‌جا باید بشارتی را خدمت مردم این دیار اعلام کنم که به‌دلیل حقی که شهروندان آبادانی سال‌ها بر گردن مسئولان نظام دارند پس از افتتاح این باغ‌موزه بنا داریم سایر اماکنی که بیشتر جنبه تفریحی و گردشگری در حوزه ارزش‌های دفاع مقدس دارد را برای مردم این منطقه احداث کنیم.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان به بومی‌سازی و ثبت تقویم به‌نام آبادان در استان اشاره کرد و اذعان داشت: ما باید تقویمی را در خوزستان فقط برای آبادان بومی‌سازی و تهیه کنیم تا مناسبت‌های بسیاری که در این شهرستان وجود دارد و بیانگر ایثار، تلاش، فداکاری، شهادت و مجاهدت مردم این منطقه است را در حد بضاعت انجام دهیم.

 

وی خاطر نشان کرد: اینکه می‌گویم بضاعت برای آن است که قطعا نمی‌توانیم قدردان تمام محبت‌ها و رشادت‌های مردم آبادان باشیم، اما در حدی که امکانات ما اجازه ‌دهد و بتوانیم پشتیبانی کنیم و برنامه‌های ما گنجایش داشته باشد حتما این کار را خواهیم کرد.

 

کد خبر 970916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha