نژادپرستان در پشت آزادی بیان به مقدسات دینی اهانت می کنند

دیده بان اسلام هراسی وابسته به دارالفتوای مصر، سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم در سوئد را تحریک آشکار احساسات مسلمانان دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المبتدا، دیده بان اسلام هراسی وابسته به دارالفتوای مصر با انتشار بیانیه ای به شدت سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم در شهر مالمو سوئد به دست راستگرایان تندرو را محکوم کرد.

 

در این بیانیه آمده است:  سوزاندن دوباره یک نسخه از قرآن کریم تحریک آشکار احساسات مسلمانان در داخل و خارج از سوئد است. این اقدام فتیله ناآرامی ها را روشن می کند و احساس نفرت و تبعیض را تقویت می کند.

 

براساس این بیانیه، احترام به مقدسات دینی به طور کلی و نمادهای دینی یکی از مهمترین حقوق ملت ها و امت ها است. وظیفه دولت ها و رژیم های سراسر جهان این است که این مقدسات را به دور از هتک حرمت، اهانت عمدی و تخریب قرار دهند.

 

دیده بان اسلام هراسی تاکید کرد: این نژادپرستان اعتقای به تنوع، همزیستی مشترک، گفتگو و همکاری بین ادیان و تمدن ها ندارند و مخالف ارزش‌های مبتنی بر شهروندی و احترام به دیگران بدون توجه به بعد دینی و عقیدتی هستند.

 

در این بیانیه آمده است: نژادپرستان تلاش می کنند تا از محیط اروپا استفاده کنند و در پشت شعار آزادی بیان پنهان شوند. آنها این مسئله را به عمد نادیده می گیرند که فضای آزادی در کنار مجموعه ای از ارزش‌های مبتنی بر همزیستی مشترک و احترام متقابل جریان دارد.

کد خبر 971046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha