برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف در گلستان/ ​رقابت ۹۰ برگزیده مرحله شهرستانی

حجت الاسلام کوهساریان گفت: امروز در مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه گلستان ۹۰ برگزیده مرحله شهرستانی در رشته های مختلف به رقابت پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «ابوالفضل کوهساریان» عصر امروز(دوشنبه 24 شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم با مشارکت 700 نفر در در رشته های حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل، قرائت، ترتیل، دعاخوانی، تفسیر عمومی قرآن کریم در بخش برادران و خواهران در استان گلستان برگزار شد.

 

رئیس اداره قرآنی اوقاف گلستان ادامه داد: بیش از 90 نفر افراد برگزیده مسابقات قرآنی اوقاف در شهرستان های استان گلستان امروز در مرحله استانی در شهرستان علی آباد کتول در رشته های حفظ، ترتیل، قرائت و اذان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

حجت الاسلام کوهساریان بیان کرد: هدف ما از برگزاری این مسابقات تعالی فرهنگ قرآن کریم در بین جامعه اسلامی، ترویج اخلاق قرآنی در بین آحاد افراد جامعه و همچنین ارتقاء سطح برگزاری مسابقات قرآنی است.

 

وی یادآور شد: از سال 98 اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان برای بهره مندی شهرستان از از ظرفیت قرآنی اوقاف هر ساله مرحله استانی مسابقات قرآنی را در یکی از شهرستان ها برگزار کرد و در سال گذشته گنبدکاووس میزبان چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم بود و امسال این مسابقات در شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

 

رئیس اداره قرآنی اوقاف گلستان متذکر شد: در حاشیه این دوره از مسابقات نیز در روز گذشته محفل انس با قرآن با حضور کادر درمانی و پزشکان در بیمارستان بقیه الله الاعظم (عجل الله) شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

 

حجت الاسلام کوهساریان بیان کرد: در اختتامیه مسابقات نیز تجلیل از نفرات برتر، خانواده معزز شهدا و پیشکسوتان قرآنی و واقفان در حوزه قرآنی با حضور مسئولان شهرستانی و استانی در نظر گرفته شده است.

 

کد خبر 971665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha