سه شنبه های تکریم یکی از طرح های تأثیر گذار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

نجفی سه شنبه های تکریم را یکی از طرح های تأثیر گذار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: با اجرای این طرح شهدای چهارمحال و بختیاری به سایر استان های کشور معرفی می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «فریبرز نجفی» امروز (سه شنبه ۱ مهر) در سیزدهمین هفته از طرح ملی «سه شنبه های تکریم» که با حضور مجازی و ارتباط تصویری با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تکریم از خانواده شهیدان «سمیع و زاهدی» در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: سه شنبه های تکریم یکی از طرح های تأثیر گذار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با اجرای این طرح شهدای چهارمحال و بختیاری به سایر استان های کشور معرفی می شوند.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری افزود: این 2 نهاد در اجرای طرح سه شنبه های تکریم و تجلیل از خانواده شهدا نقش ارزنده ای دارند.

 

نجفی با اشاره به اینکه چهلمین سالگرد دفاع مقدس یادآور دلاوری ها و رشادت های جوانان این مرز و بوم است گفت: هشت سال دفاع مقدس را می توان به عنوان آیینه تمام نمای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های معنوی این ملت به حساب آورد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حماسه هشت سال دفاع مقدس یک حماسه شگفت‌آوری بود که ملت ایران توانست در مقابل ابرقدرت‌های جهانی با دست خالی و تکیه بر ایمان و توکل بر خدا فائق بیاید.

 

وی گفت: مردم استان چهارمحال و بختیاری همواره در تمام دوره های انقلاب چه قبل از انقلاب چه بعد از انقلاب چه در دوران هشت سال دفاع مقدس ولایت مداری و ایمان و اعتقاد خودشان را ثابت کرده اند.

 

نجفی ابراز کرد: وقتی که تاریخ نظام جمهوری اسلامی را در استان چهارمحال و بختیاری بررسی می‌کنیم در سال 58 بیش از 1500 نفر از بختیاری های استان با حضور در قم و حضور محضر امام راحل بیعت خودشان را با امام راحل و انزجار خودشان را از بختیار اعلام کردند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بیش از 70 هزار رزمنده از استان در دوران هشت سال دفاع مقدس و در قالب تیپ 44 حضرت قمر حضور داشتند.

 

وی بابیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری 46 هزار جامعه ایثار گری و 2 هزار و 440 شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است گفت: همچنین این استان هفت هزار و 300 جانباز و 507 آزاده را در هشت سال دفاع مقدس تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

 

کد خبر 974776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha