عدالت مالیاتی مطالبه مردم است

مدیرکل مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: عدالت مالیاتی مطالبه مردم است و همه دستگاه‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی طبق قانون موظف اند که به ما اطلاعات (دیتا) بدهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، هادی خانی در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر با بیان این که ما بار‌ها با دستگاه‌ها مکاتبه کردیم و جلسه گذاشتیم افزود: این اقدامات نتیجه بخش نبود و ما در چند ماه اخیر رویکردمان را از درخواست به مطالبه جدی بردیم و با ۶۲ دستگاه مستقیما مکاتبه کردیم و اعلام کردیم که اگر همکاری نکنید برخورد قضایی می‌کنیم.

مدیرکل مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: از جمع ۸۸ دستگاه که اولویت ما بودند ۴۴ دستگاه همکاری کردند و ۱۲ دستگاه همکاری نکردند و ۳۲ دستگاه هم اعلام کرده اند که همکاری می‌کنند که اگر نکنند ما هم از طریق قضایی اقدام خواهیم کرد.

خانی گفت: اتاق اصناف دیتا‌هایی به ما دادند که ایراداتی داشت و ما درخواست کردیم که دیتا‌های اصلاح شده و کامل‌تر بدهند.

او ادامه داد: دستگاه های مختلف در خصوص ارائه مابقی داده های مورد نیاز سازمان مالیات ، بهانه‌های مختلفی از جمله موضوع قوانین و مقررات داخلی خود را برای عدم همکاری با سازمان مالیاتی مطرح می کنند.

خانی گفت: در همین راستا سازمان مالیات پیگیری‌هایی انجام داد و در این خصوص به مصوباتی از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی استناد کردیم. قانون مالیات‌های مستقیم به صراحت این تکلیف را به سازمان‌ها داده است و در قانون بودجه ٩٩ هم بعضی تکالیف به خصوص درباره بانک‌ها وجود دارد. بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری باید تراکنش‌های مالی را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند.

این مقام مسئول گفت: از جنبه قانونی و مقرراتی با مصوبه ای که ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی صادر کرده است همه دستگاه‌ها  ملزم به همکاری با سازمان امور مالیاتی هستند و بهانه‌ای وجود ندارد. از طرفی دستگاه‌ها  عنوان می کنند مشکل  زیر ساختی برای ارائه داده دارند.

خانی تصریح کرد:ما هم اعلام کردیم که به ایجاد زیر ساخت‌ها کمک می‌کنیم. در موضوع وب سرویس‌ها و تبادل داده، تیم فنی ما آماده کمک است.

او اضافه کرد: اگر به اینجا رسیدیم که اعلام می‌کنیم که دستگاه‌های نظارتی و قضایی وارد موضوع شده اند به دلیل این است که راه‌های تعامل و همکاری را طی کرده ایم.

خانی در هشداری به دستگاه‌های متخلف هم تصریح کرد: دستگاه‌هایی هستند که اسم شان را اعلام نکردیم، ٣۴دستگاه اعلام کردند که همکاری می‌کنند و دیتاهای خود را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌دهند. ما هم مهلت دادیم که فعلا موضوع را قضایی نمی‌کنیم تا اطلاعات بدهند امیدوارم دستگاه‌ها پای کار باشند در غیر این صورت به لیست ١٢تایی دستگاه های متخلف معرفی شده، ٣٢دستگاه دیگر اضافه خواهند شد.

کد خبر 975401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha