فرهنگ کمک رسانی از دوران دفاع مقدس استمرار دارد

مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: فرهنگ کمک رسانی، یک فرهنگ عزتمند و ماندگار و فرهنگی است که دشمنان ما سالها در جهت خاموش کردن آن هستند اما موفق نمی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام موسی نورس شنبه (5 مهر) در مراسم آغازین طرح مشترک «مردم یاری» نیروهای مسلح استان (ارتش، سپاه و ناجا) و دانشگاه علوم پزشکی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، مدافعان نظام و امنیت و مدافعان سلامت، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که «هرکس انسانی را از مرگ نجات دهد گویا همه مردم را از مرگ نجات داده است» گفت: کمک و امداد در فرهنگ اهل بیت(ع) و در فرهنگ اسلامی از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار و ارزش خدمت گذاری در این حوزه، ارزش بسیار مقدسی است؛ کمک به محتاجان و گرفتاران بسیار اهمیت دارد و سفارش شده است.

 

 

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان کرمان ادامه داد: یادمان نمی رود در زمان جنگ نیروهای مسلح ما از بسیج، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی علاوه بر اینکه به بحث امنیتی و دفاع از کشور می پرداختند، در هر کجا که نیاز بود خدمات رسانی و کمک رسانی داشتند و بارها شاهد بودیم حتی در صحنه های نبرد، رزمنده مسلمان و شجاع حاضر است ماسک خود را بردارد و بر صورت یک انسان بیمار و گرفتار قرار دهد تا او زنده بماند.

 

 

حجت الاسلام نورس با بیان اینکه این فرهنگ، یک فرهنگ عزتمند و ماندگار است، اظهار داشت: این فرهنگی است که دشمنان ما سالیان سال در جهت خاموش کردن و نابود کردن آن هستند اما موفق نمی شوند و تا زمانی که نیروهای مسلح ما با این نگاه خدمت می کنند علاوه بر اینکه به مسائلی که مربوط به نحوه کاری و زندگی خودشان می شود، در حوزه هایی مانند حوزه های امداد و نجات ورود پیدا می کنند این را مطمئن باشید که مردم پشتوانه ما خواهند بود.

 

 

مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به مناطق هدف طرح خدمات مردم یاری گفت: مردم این مناطق وضعیتی دارند که واقعاً نیاز به کمک و توجه دارند و نیاز است در حوزه بهداشت توجهی به این افراد شود لذا این وظیفه ما است که از دل و جان تلاش کنیم.

 

وی به نمونه هایی از خدمات مردمی یاری در حوادث سیل، زلزله و حوادث دیگر اشاره و تصریح کرد: اولین گروه هایی که در صحنه حضور داشتند، نیروهای مسلح (نیروی انتطامی، ارتش و سپاه) بودند که علاوه بر کمک رسانی از لحاظ معیشتی هم کمک می کردند.

 

حجت الاسلام نورس خاطر نشان کرد: ما باید این مسیر و راه را ادامه دهیم و به پرستاران و پزشکان که در این عرصه قدم گذاشتند، درود بفرستیم که در این مسیر گام برداشتند؛ مطمئناً اگر امروز کسی از شما تشکر و قدردانی نکرد، این را بدانید خدا این عمل شما را ضبط می کند و مورد توجه او است.

 

وی با بیان اینکه ما الگوهای بسیاری در زمینه کمک رسانی به محرومین داریم، شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را که مایه عزت و افتخار این استان، کشور و جبهه مقاومت است؛ یکی از این الگوها دانست.

کد خبر 976081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha