برگزاری جلسه مشاوره انتخاب رشته کنکور در کانون «الزهرا (س)»

حضوری گفت: جلسه مشاوره انتخاب رشته آزمون سراسری به همت کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س) شهرستان جهرم برگزار می شود.

«محمد حضوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: از جمله تصمیمات مهم هر فرد در زندگی شخصی، انتخاب رشته و تحصیل در دانشگاه است که اهمیت این مهم بر هیچ کسی پوشیده نیست.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» جهرم با اشاره به اینکه انتخاب صحیح یک رشته تحصیلی می تواند آینده و مسیر شغلی افراد را مشخص کند، افزود: برای انتخاب رشته اصولی باید به نکات ویژه ای توجه کرد و تنها با توجه به رتبه نمی توان یک انتخاب رشته صحیح انجام داد.

 

وی با اشاره به اینکه این کار نیاز به تخصص دارد و باید از مشاوران خوب بهره گرفته شود، بیان کرد:  مقایسه و مرتب‌کردن رشته‌ های انتخابی، تاثیر بازار کار بر هدف، توضیحات در مورد رده ‌بندی، شناخت و سنجش سطح علمی، تفاوت نوبت شبانه و روزانه، ظرفیت دانشگاه ‌ها و معرفی دانشگاه ‌های ممتاز کشور از جمله مواردی است که در انتخاب رشته باید به آن توجه شود.

 

حضوری با اشاره به لزوم بهره گیری از تخصص و تجربه مشاوران درسی در انتخاب رشته ورود به دانشگاه، عنوان کرد: کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» این امکان را برای اعضای کانون و دیگر متقاضیان ورود به دانشگاه فراهم کرده تا بتوانند با انتخاب رشته اصولی و مناسب، آینده خوبی را برای خود رقم بزنند.

 

وی با اشاره به اینکه در این برنامه برترین های آزمون سراسری سال های گذشته به ارائه مشاوره انتخاب رشته برای متقاضیان ورود به دانشگاه اقدام می کنند، خاطرنشان کرد: از علاقمندان شرکت در این جلسه خواسته شده برای نام نویسی به کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» مراجعه کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» با اشاره به اینکه توجه به وضعیت تحصیلی بچه های مسجد از اولویت این کانون فرهنگی و هنری محسوب می شود، تصریح کرد: مشاوره انتخاب رشته مقطع متوسطه، برگزاری کلاس های تقویتی درسی ویژه بچه های مسجد و... از دیگر برنامه های این کانون فرهنگی و هنری در راستای توجه به وضعیت تحصیلی آنها است.

 

حضوری ادامه داد: در این راستا دوره آموزشی هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و انتخاب رشته آنان در پایه دهم  در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» با حضور حدود 20 دانش آموز مقطع متوسطه برگزار شده است.

 

 مدیر کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» عنوان کرد: دانش آموزان در این دوره آموزشی با آیین نامه جدید هدایت تحصیلی و قوانین مربوطه آشنا شدند.

کد خبر 976094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha