امارات و عربستان در صف معاندان اسلام

گزارش پایگاه خبری «بایلان تایمز» حاکی از آن است که اسلام هراسی با راستگرایان تندروی آمریکا و اسرائیل آغاز شد و با عربستان و امارات پایان می یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، «سی جی ویرلمن» با انتشار گزارشی در پایگاه خبری «بایلان تایمز» عربستان و امارات را به دامن زدن به پدیده اسلام هراسی متهم کرد.

 

در این گزارش آمده است: شکل جدید اسلام هراسی از راستگرایان تندروی آمریکا و اسرائیل آغاز شد و با عربستان و امارات پایان می یابد.

 

ویرلمن معتقد است: طرح پیوند زدن اسلام با تروریسم به سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دیکتاتورهای خودکامه جهان برمی گردد.

 

این گزارش با اشاره به سخنرانی هفته گذشته «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرد: دولت هندو در دهلی نو بزرگ ترین حامی برای انزجارطلبی، نفرت و تحریک ضد اسلام و مسلمانان است. به طوری که خطری برای 200 میلیون مسلمان در هند به شمار می آید.

 

نخست وزیر پاکستان در این سخنرانی گفت: ملی گرایان هندو معتقدند که هند تنها کشور هندوهاست، بقیه شهروندان برابر نیستند.

 

عمران خان با انتقاد از اقدامات ضد اسلامی «نارندرا مودی» نخست وزیر هند، گفت: مودی مرتکب نقض حقوق بشر در کشمیر شده است. این اقدام جنایت خطرناک ضد بشری به شمار می آید.

 

نخست وزیر پاکستان از سازمان ملل خواست تا یک روز به عنوان روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی اعلام شود.

 

ویرلمن با اشاره به سخنرانی عمران خان نوشت: به طور حتم هند نقطه صفر در نبرد جهانی ضد اسلام هراسی در عصر جنگ با تروریسم به شمار می آید. اعضای حزب بهاراتیا جاناتا و گروه مسلح وابسته به (RSS) تمایل دارند تا هند را از وجود مسلمانان که یک چهارم از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، پاک کنند.

 

برهمین اساس، هدف دولت هند از تدوین قانون شهروندی تمایز قایل شدن بین مسلمانان و هندوهاست. این قانون گروه های مسلح را تشویق می کند تا اقدامات خشونت بار ضد مسلمانان انجام دهند.

 

در این گزارش آمده است: مرتبط کردن اسلام با تروریسم، مسلمانان را به عنوان هدف قرار داده است و این مسئله تنها محدود به سیاست هند نیست. بلکه تلاش ها برای تعریف دین و اعتقاد به استراتژی مبارزه با خشونت با افراط گری و مبارزه با تروریسم تبدیل شده است که بخش جدایی ناپذیر از سیاست آمریکا و انگلیس به شمار می آید.

 

آنچه امروز ایجاد ترس می کند، روشی است که در طول چهار دهه گذشته گفتمان ضد اسلامی را گسترش داده است.

 

احتمال دارد تلاش ها برای تبدیل اسلام هراسی به عنوان بخشی از گفتمان عمومی و پیوند اسلام با تروریسم به همایش بین المللی نومحافظه کاران و راستگرایان اسرائیلی درباره تروریسم بین المللی برگردد که در سال 1979 میلادی در تل آویو برگزار شد. اما هدف برگزارکنندگان این همایش پس از پنج سال در دومین همایش درباره تروریسم که در واشنگتن برگزار شد، تغییر کرد.به طوری که نومحافظه کاران آمریکا، تروریسم جدید را به افراط گرایان اسلامی و عربی پیوند زدند.

 

امروز اسلام هراسی علت اصلی تعفن و پوسیدگی در هسته دموکراسی غربی نیست، بلکه علت ظهور جنبش های فاشیستی و دیکتاتوری و جنبش های راستگرای افراطی و خشونت طلب است. بنابراین بدون اسلام هراسی «دونالد ترامپ» نمی توانست رئیس جمهوری آمریکا باشد. به طوری که وی پایگاه حمایت سیاسی خود را با متهم کردن «باراک اوباما» بنا کرد و وی را بیگانه و مسلمان دانست، اما هیچ دلیل و مدرکی را برای سخنان خود ارایه نکرد.

 

در سال 2020 میلادی، اقدامات تعدادی از سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مانند عربستان و امارات تعجب برانگیز شد. این کشورها به دلیل حمایت از گروه های راستگرای تندرو و جنبش های سیاسی در انگلیس و اروپا و آمریکا به حامیان اسلام هراسی تبدیل شدند.

 

به همین دلیل می توان گفت که اسلام هراسی گسترش یافته در جهان به یک گفتمان رسمی تبدیل شده است که دولتمردان برای رسیدن به قدرت از آن استفاده می کنند.

کد خبر 978025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha