تعامل نمایندگان مجلس با اتاق اصناف برای اصلاح قوانین در سطح کلان

قادری گفت: استفاده از تجارب کسبه و بازاریان با محوریت اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی در ارائه طرح ها و اصلاح برخی قوانین در سطح کلان مرتبط با وزارتخانه های مختلف و قوه مقننه می تواند مبنای خوبی برای تعامل نمایندگان با اتاق اصناف باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، «جعفر قادری» در نشست با هیئت رئیسه اتاق اصناف مرکز استان فارس گفت: کسبه و بازاریان سربازان خط اول اقتصاد مقاومتی هستند و اصناف نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: اصاف امروز هم در خط مقدم جنگ نابرابر اقتصادی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در اقتصاد خرد و سطح عرضه کالاها و خدمات مشغول نبرد هستند.
 

وی اشاره به قوانین نظام صنفی بیان کرد: در تصویب هر قانون نیاز به یک ظرافت، دقت نظر و نگاه های تخصصی وجود دارد به گونه ای که برخی ایرادات و اشکالات موجود در وضع  قوانین  و به تبع آن اجرای این قوانین از سوی برخی دستگاه ها باعث بی توجهی به دیگر قوانین مرتبط و نارضایتی بخشی از جامعه از جمله امروز اصناف شیراز می شود.

قادری ادامه داد: بر همین اساس رفع ابهامات، ایرادات و مشکلات قوانین موجود حتی در نحوه اجرا را در حوزه های مختلف از جمله اصناف وظیفه خود می دانیم و با جدیت آن را دنبال خواهیم کرد.
 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تراکم صنفی موجود در کشور گفت: در کشورهای توسعه یافته، به ازای هر 700 تا هزار نفر یک واحد صنفی وجود دارد که متاسفانه در کشور ما به ازای هر 30 نفر یک واحد صنفی وجود دارد و با وضع موجود بهترین راهکار استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در تامین درآمد اصناف است.
 

وی ادامه داد: ما خود را عضوی از جامعه بزرگ اصناف می دانیم و نقش بی بدیل آنان دراقتصاد کشور را ارج می نهیم و انتقادات موجود در تضییع حقوق اصناف در برخی حوزه ها  از جمله مالیات های دریافتی تحت عنوان مالیات های ارزش افزوده  را می پذیریم و برخلاف ادعا نرخ مالیات بر ارزش افزوده در مواردی به جای 9 درصد که نرخ مصوب است تا 29 درصد نیز شاهد دریافت این نوع از مالیات هستیم.

قادری اضافه کرد: به عنوان نماینده مردم در حوزه قانون گذاری و اصلاح قوانین خود را موظف به پیگیری این مشکلات می دانم حتی اگر اصلاح یا تصویب برخی قوانین زمان بر باشد.
 

 قادری با اشاره به رای اعتماد به وزیر صمت بیان کرد: به منظور رفع بلاتکلیفی وزارتخانه ای حساس همچون وزارت صمت و کاهش دغدغه های صنعتگران، صاحبان معدن و تجارت که نتایج عملکرد آنان در زندگی مردم اثر گذار است، مجلس به وزیر پیشنهادی رای اعتماد داد، زیرا اعتقاد داریم حلقه های تولید تا توزیع و مصرف به هم متصل هستند.

وی افزود: نباید چنین وزارتخانه ای که تصمیم گیری بخش اعظمی در حوزه اصناف کشور را بر عهده دارد، بیش از این بدون وزیر بماند.
 

قادری با تاکید بر تقویت ابزارهای نظارتی و بیان تفاوت گرانی با گرانفروشی گفت: متاسفانه اصناف خودشان از گرانی های اخیر متضرر هستند زیرا نتیجه گرانی های اخیر، کاهش فروش کسبه و بازاریان است و اگر قیمت ها مناسب و واقعی باشد، فروش بیشتری را برای اصناف به همراه دارد که معنای آن نیز سود بیشتر است.

وی افزود: دولت باید علیرغم کاهش شدید درآمدهای نفتی و غیر نفتی برای کنترل تورم و گرانی های اخیر که به نوعی با نوسانات نرخ ارز گره خورده با قید فوریت چاره اندیشی کند و نمایندگان در خانه ملت از هر برنامه بهبود رفاه و معیشت مردم عزیز حمایت قاطع می کنند.
 

قادری با اعلام آمادگی خود و دیگر نمایندگان مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مطالبات اصناف شیراز گفت: استفاده از تجارب کسبه و بازاریان با محوریت اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی در ارائه طرح ها و لایحه های مرتبط با اصناف و حتی کمک به اصلاح برخی قوانین در سطح کلان مرتبط با وزارتخانه های مختلف و قوه مقننه می تواند مبنای خوبی برای تعامل نمایندگان با اتاق اصناف باشد.

کد خبر 982510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha