استعمار جدید صهیونیستی بر کشورهای عرب شیخ‌نشین

یک کارشناس سیاسی برجسته کویت تلاش های تعدادی از کشورهای عربی برای برقراری روابط کامل دیپلماتیک با اسرائیل را محکوم کرده و عادی سازی روابط با رژیم تل آویو را نوعی استعمار نو توصیف کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، یک کارشناس سیاسی برجسته کویت تلاش های تعدادی از کشورهای عربی برای برقراری روابط کامل دیپلماتیک با اسرائیل را محکوم کرده و عادی سازی روابط با رژیم تل آویو را نوعی استعمار نو توصیف کرده است.

 

دکتر عبدالله النفیسی ، در پستی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد ، گفت که امضای توافق نامه های عادی سازی بین اسرائیل و کشورهای عربی ، این کشورها را به مستعمرات جدید صهیونیستها تبدیل می کند.

 

نفیسی در توییت خود نوشت: عادی سازی با رژیم اسرائیل به معنای استعمار نوین است و ما را به کشورهایی تبدیل می کند که منافع مشترک صهیونیست ها و آمریکایی ها را تامین می کنند.

 

در تاریخ 4 اکتبر ، شیخ نواف آل احمد الجابر الصباح ، امیر جدید کویت ، حمایت کشورش را از ملت فلسطین و مبارزه آنها برای آزادی سرزمین های اشغال شده را تکرار کرد.

 

شیخ نواف در دیدار با نخست وزیر فلسطین ، محمد شطیه گفت که کویت به ادامه راه امیر شیخ صباح آل احمد الجابر الصباح مرحوم ادامه خواهد داد.

 

شطیه و دیگر مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین برای تسلیت درگذشت شیخ صباح به کویت سفر کرده بودند.

 

پیش از این ، پادشاه 83 ساله کویت در یک مکالمه تلفنی با رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس فلسطین ، اسماعیل هنیه حمایت کویت از فلسطین را تصریح کرده بود.

 

احساسات ضد اسرائیلی در کویت زیاد است. نظرسنجی سال گذشته توسط موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن ، یک اندیشکده آمریکایی ، نشان داد که 85 درصد مردم کویت با عادی سازی روابط با اسرائیل مخالف هستند.

 

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک رویداد با میانجیگری آمریکا به میزبانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید در 15 سپتامبر با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان و وزیر خارجه بحرین وزیر امور خارجه امارات توافق نامه هایی امضا کرد.

 

محمود عباس ، رئیس تشکیلات خوگردان فلسطین معاملات عادی سازی با اسرائیل را محکوم کرد و گفت: تا زمانی که ایالات متحده و رژیم اسرائیل حقوق ملت فلسطین را به رسمیت نشناسند هیچ مذاکرات صلحی در منطقه به سرانجام نخواهد رسید.

کد خبر 982529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha