سیاست انبساطی اتخاذ شده در بودجه ۱۴۰۰ موجب تورم بیشتر می شود

کاووسی با اشاره به اینکه سیاست انبساطی اتخاذ شده در بودجه ۱۴۰۰ موجب تورم بیشتر می شود، گفت: ما واقعا الگوی اقتصادی نداریم و از الگوی خاصی پیروی نمی‌کنیم و همه ساختار‌های اقتصادی ما به هم ریخته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کاووسی شب گذشته (دوشنبه 21 مهر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: فقط نقدینگی متهم افزایش تورم نیست در کنار آن سیاست‌های نادرستی که اتخاذ می‌شود و ناهماهنگی‌ها می‌تواند تاثیر داشته باشد.

 

کارشناس اقتصادی گفت: در این میان به عوامل رشد نقدینگی توجه نمی‌شود، اما در شرایط تحریم رشد نقدینگی می‌تواند آسیب رسان باشد و تصمیماتی که برای استفاده از منابع بانک مرکزی و بانک‌ها گرفته شده نادرست است، حتی در بودجه ۱۴۰۰ هم سیاست انبساطی اتخاذ شده که موجب تورم بیشتر خواهد شد.

 

این کارشناس مسائل اقتصادی با انتقاد از اتخاذ تصمیماتی که جامع الاطرف نیست گفت: ما واقعا الگوی اقتصادی نداریم و از الگوی خاصی پیروی نمی‌کنیم و همه ساختار‌های اقتصادی ما به هم ریخته است.

 

کاووسی افزود: بحث مالیات بر عایدی سرمایه هم وقتی می‌تواند مطرح شود که تورم افسار گسیخته نداشته باشیم، ما الان داریم از مردم شدیدترین مالیات که همان مالیات تورمی است می‌گیریم.

کد خبر 982531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha