ادعای دروغین اعراب در معاملات عادی‌سازی برملا شده است

مقامات اسرائیلی با وجود توافق ماه گذشته با امارات متحده عربی برای تعلیق پروژه های الحاق همچنان به توسعه شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری ادامه می دهند. گفته می شود ساخت صدها واحد جدید در این منطقه تصویب شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، مقامات اسرائیلی با وجود توافق ماه گذشته با امارات متحده عربی برای تعلیق پروژه های الحاق همچنان به توسعه شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری ادامه می دهند. گفته می شود ساخت صدها واحد جدید در این منطقه تصویب شده است.

 

حسن بوریجیا ، رئیس کمیته مبارزه با دیوار و شهرک سازی در بیت لحم ، روز دوشنبه به آژانس خبری رسمی WAFA فلسطین گفت که صهیونیستها ساخت 500 واحد در شهرک تسور هاداسه ، واقع در 12جنوب غربی  بیت المقدس چراغ سبز نشان داده اند.

 

بوریجیا افزود که سازه های جدید در زمین فلسطین اشغالی در روستای وادی فوکین نزدیک احداث می شود.

 

وی تاكید كرد كه رژیم اسرائیل از طریق الحاق غیرقانونی اراضی خصوصی فلسطین ، در حال برنامه ریزی برای گسترش شهرکهای خود در بیت الحم است.

 

بوریجیا گفت كه مقامات اسرائیلی به تازگی ترسیم نقشه روستای التعامرا واقع در شرق بیت لحم را آغاز كرده اند و از ورود فلسطینی های محلی به سرزمین های خود در نزدیكی سكونتگاه های غیرقانونی در آنجا جلوگیری می كنند.

 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ، حماس ، نیز ادعای مقامات امارات متحده عربی مبنی بر توقف الحاق شهرک سازی به دنبال عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک با کشور خلیج فارس را اسرائیل به شدت رد کرده است.

 

حزم قاسم سخنگوی حماس در بیانیه ای در اول اکتبر گفت که گسترش مداوم شهرک های اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی ادعاهای دروغین کشورهای عربی را برملا کرده است.

 

بیش از 600هزار یهودی در بیش از 230 شهرک غیرقانونی در کرانه باختری زندگی می کنند. تمام شهرک های اسرائیلی طبق قوانین بین المللی غیرقانونی هستند زیرا در زمین های اشغالی ساخته شده اند.

کد خبر 982559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha