تامین تجهیزات بیمارستانی و دارو نیت واقفین باشد

حجت الاسلام حیدری جناسمی به اوج گیری کرونا و هزینه های درمان این بیماری اشاره کرد و گفت: امروز نیاز است تا واقفان، نیات وقف خود را در راستای تهیه تجهیزات بیمارستانی و دارو قرار دهند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین« ابراهیم حیدری جناسمی» امروز(25مهر) در پیش از خطبه‌های این هفته از نماز جمعه مرکز استان مازندران با بیان اینکه اجرای نیات واقفین به عنوان مهمترین اصل در رأس امور فعالیت های اوقاف مازندران قرار دارد، گفت: اوقاف در بحث علم و فناوری، رفع مشکلات مردم، سرمایه‌گذاری در بخش های کشاورزی و دامداری، تامین سبد کالا، تجهیز بیمارستان ها، تولید اقلام بهداشتی، تامین لوازم التحریر و... اقدامات مهمی انجام داده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران پس از شیوع کرونا اوقاف مازندران یکی از نهادهای نخست بود که وارد میدان مقابله با این ویروس منحوس شده و اقدام به راه‌اندازی 12 کارگاه تولید ماسک در امامزادگان کرده و در بعضی از روزها حدود 5 هزار ماسک  با همکاری بسیج در امامزادگان شاخص استان تولید شده است.

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی به اوج گیری کرونا و هزینه های درمان این بیماری اشاره کرد و گفت: امروز نیاز است تا واقفان، نیات وقف خود را در راستای تهیه تجهیزات بیمارستانی و دارو قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه در راه انجام کار خیر نباید منتی بر مردم گذاشت، اظهار کرد:  وقف یعنی پشتوانه مالی قوی برای حکومت و اسلام،وقف کردن مبارزه با انحصار ثروت است، ما در سال جاری در منطقه غرب مازندران وقف بزرگی را توسط یک انسان روشندل داشتیم

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی ادامه داد: این شخص بنا را بر این گذاشت که اموالش را برای دیگران و ذخیره آخرت قرار دهد نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان وقف کرد،در شهرستان ساری واقفی ۲۳ میلیارد تومان وقف کرد، حتی اجازه نمی‌دهند نامشان را ببریم.

 

وی با اشاره به ورود پیکر شهدای مدافع حرم در مازندران خاطرنشان کرد: خداوند در سوره توبه واقفین و شهدا را در کنار هم قرار می‌دهد چرا که هر دو از مال و جانشان گذشتند، وقف پشتوانه و مبارزه ای برای بی‌تفاوتی و سنت حسنه ای است که امور فانی دنیا را رنگ بقا و جاودانگی می‌بخشد.

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی گفت: استان مازندران در بخش موقوفات سومین استان است اما در بخش تعداد امامزادگان و رقبات بیشترین امامزادگان را دارد، نزدیک به ۹۰ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات متصرفی در مناسبت های مختلف بین مردم نیازمند استان توزیع شد.

 

وی اظهار کرد: طی یک سال اخیر 116 وقف جدید به ارزش حدود 500 میلیارد تومان در مازندران ثبت شد.

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی یادآورشد: استان مازندران بیش از ۱۴ هزار موقوفه دارد، ترویج فرهنگ وقف ابعاد معنوی زیادی دارد، نیکی کردن به برادران دینی و تلاش برای رفع مشکلات مردم، خصیصه شخصی است که دارای ایمان خالص است.

 

 

کد خبر 983769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha