امارات ایست بازرسی‌های اسرائیل را مدرن می‌کند

ایالات متحده ، اسرائیل و امارات متحده عربی قصد دارند یک صندوق سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری به نام صندوق آبراهام برای ترویج سرمایه گذاری خصوصی در اسرائیل ، کرانه باختری و سایر نقاط آسیای غربی و شمال آفریقا احداث کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، سازمان نظارت بر حقوق بشر یورومد (Euro-Med)  از امارات متحده عربی خواسته است تا برنامه های خود را برای ایجاد یک صندوق سرمایه گذاری که نوسازی ایست های بازرسی غیرقانونی اسرائیل برای فلسطینیان را امکان پذیر می کند، لغو کند.

 

این گروه حقوق بشری گفت: دولت امارات متحده عربی باید از هرگونه معامله با اسرائیل که ممکن است به نقض حقوق بشر علیه فلسطینیان کمک کند یا آنها را تشویق کند ، خودداری و آنها را متوقف کند.

 

بیانیه یورو-مد در پی اعلامیه روز سه شنبه رئیس آژانس بین المللی توسعه مالی ایالات متحده ، آدام بوهلر ، مبنی بر اینکه ایالات متحده ، اسرائیل و امارات متحده عربی قصد دارند یک صندوق سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری به نام صندوق آبراهام برای ترویج سرمایه گذاری خصوصی در اسرائیل ، کرانه باختری و سایر نقاط آسیای غربی و شمال آفریقا احداث کنند.

 

بوهلر گفت که وی پیش بینی می کند بودجه ای نیز برای مدرن کردن ایست های بازرسی تحت کنترل اسرائیل در سرزمین های اشغالی اختصاص داده شود.

 

در حال حاضر بیش از 700 ایست بازرسی اسرائیلی در سراسر کرانه باختری وجود دارد. اسرائیل ادعا می کند که آنها برای اهداف امنیتی ضروری هستند. گروه های فلسطینی می گویند این ایست بازرسی ها در اصل برای جلوگیری از حمل و نقل کالا توسط مردم فلسطین احداث شده است.

کد خبر 986279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha