صبر از دلایل موفقیت در کسب و کار است

ایزدفر گفت: برای موفقیت در هر بنگاه اقتصادی و کسب و کار در جامعه باید به معیار اخلاقی صبر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، «صلاح الدین ایزدفر» در جلسه وبینار کمیسیون اخلاق کسب و کار گفت: در حال حاضر ما در جامعه شتاب زده ای زندگی می کنیم که آستانه صبر و تحمل بیشتر مردم بسیار کم شده است در صورتی که موفقیت به ویژه در عرصه اقتصادی یک شبه به وجود نمی آید.

عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس افزود: صبر یک مهارت مهم در حوزه اقتصاد است و فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کاری که به این مهارت دسترسی دارند، می توانند با کمترین آسیب از گذرگاه های سخت اقتصادی عبور کنند.

وی اضافه کرد: در برخی از مواقع، شکست جزیی از پروسه موفقیت است و این درحالی است که کسب مهارت صبر برای هر مدیر یا صاحب کسب و کاری لازم است و آن صبر و تحمل مسیر موفقیت را برای آن کسب و کار هموار می کند.

ایزدفر تاکید کرد: ویژگی های اخلاق در کسب و کار می تواند تنظیم کننده روابط میان انسان ها و به ویژه کسب و کار و مشتری باشد و در مدیریت نیز این ساز و کار درونی بدون آنکه نیاز به اهرم های بیرونی داشته باشد قادر است عملکردهای اخلاقی را به وجود آورد.

«محمد حسین پورهادی» نیز در این جلسه گفت: امروزه دانش و اطلاعات، بازوان و مولفه قدرت هستند و لزوم فراگیری اطلاعات و دانش به روز از اهمیت زیادی برخوردار است.

عضو اتاق بازرگانی فارس با مقایسه مراحل واردات کالا در سال 96 و ماقبل آن و سال 97 و مابعد آن بیان کرد: در سال 96 و ماقبل آن، ثبت سفارش ظرف پنج دقیقه، حواله ارز از طریق صرافی ظرف سه روز تا یک هفته، حمل کالا و ترخیص ظرف 15 تا 30 روز انجام می گرفت و کل پروسه 15 تا 40 روز به طول می انجامید.

وی افزود: از سال 97 به بعد، ثبت سفارش 30 روز، درخواست کد تخصیص از بانک مرکزی 30 روز، خرید ارز 90 روز، امور بانکی در کشور مبدا 30 روز و حمل و ترخیص 30 روز به طول می انجامد و کل پروسه مدت هفت ماه زمان می برد.

خاطر نشان می شود، پورهادی به بیان سخنانی پیرامون مقایسه مراحل صادرات کالا در سال 96 و ماقبل آن و در سال 97 و مابعد آن، آمادگی و آشنایی با انجام واردات طی مراحل جدید، آمادگی برای انجام صادرات طی مراحل جدید، آمادگی برای تبدیل شدن از وارد کننده به صادر کننده و آموختن قوانین از جمله قوانین مالیاتی، گمرکی و حمل و نقل به عنوان پیش نیاز تجارت پرداخت.

کد خبر 987029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha