امنیت زیرساخت اصلی توسعه خراسان جنوبی است

ملانوری گفت: امنیت زیرساخت اصلی همه اقداماتی است که در راستای توسعه استان خراسان جنوبی صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری شمسی» صبح امروز (۲۰‌ آبان) در نشست با فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی و همکاران این حوزه اظهار کرد: در اعتقادات ما و در فرمایشات ائمه اطهار(ع)، امنیت جایگاه ویژه ای دارد و از اساسی ترین نیازهای جامعه به شمار می رود.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ضریب بالای امنیت استان، تأکید کرد: این امنیت، حاصل تلاش همه فعالان حوزه نظامی و انتظامی و همچنین اعضای شورای تأمین استان است.

 

وی با اشاره به حدیث شریف « نِعمَتانِ مَجهولَتان، اَلصّحّة وَ الأمان» تصریح کرد: در شرایط خاص امروز دنیا و کشور، این دو موضوع (سلامتی و امنیت) در کنار هم اهمیت بسزایی پیدا کرده اند.

 

ملانوری با بیان اینکه در شرایط فعلی، اولویت اصلی ما حفظ سلامت مردم است، متذکر شد: تحقق اقدامات و برنامه هایی که در راستای کاهش ابتلای مردم به کرونا پیش بینی می کنیم در گرو وجود امنیت روانی در جامعه است.

 

وی بیان کرد: اگر قرار است کشاورزی استان توسعه پیدا کند و در قالب ساختارها و اقداماتی خاص، بهره وری بالاتری را شاهد باشیم، جز در سایه امنیت مقدور نیست.

 

ملانوری گفت: تحقق برنامه های استان در زمینه مطالعه، شناسایی، کشف و بهره‌برداری از ذخایر معدنی در راستای انتفاع عمومی هم به وجود امنیت مرتبط است.

 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برای ترغیب و تشویق سرمایه گذاران به حضور در استان، رونق تولید و تحقق شعار سال نیز به امنیت نیاز داریم.

 

وی به جاذبه های گردشگری خراسان‌جنوبی اشاره کرد و از همسایگی با افغانستان و همچنین استان هایی صاحب نام و موفق به لحاظ جذب گردشگر گفت و تصریح کرد: اگر قرار باشد از این ظرفیت ها در راستای اشتغالزایی و درآمدزایی بهره ببریم باید امنیت پایداری در استان داشته باشیم.

 

ملانوری تأکید کرد: با این تفاسیر، توسعه پایدار و همه جانبه استان در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... به امنیت گره خورده است.

 

استاندار خراسان جنوبی ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در زمینه ایجاد امنیت در سطح استان، افزود: باید وقت و انرژی و تجارب خود را بر روی برنامه های توسعه ای بگذاریم.

 

وی در پایان از فعالان عرصه امنیت درخواست کرد در کنار تصمیم گیران استان و مردم باشند تا با همراهی هم و به منظور انتفاع عمومی، فضایی امن و بانشاط را در خراسان‌ جنوبی رقم بزنند.

کد خبر 991623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha