۳۰ روستای لرستان به عنوان دهکده اقتصاد مقاومتی معرفی می شوند

سرهنگ جهانبخش تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را بستر توسعه اشتغال و اقتصاد دانست و گفت: تا پایان سال جاری حدود ۳۰ روستای لرستان به عنوان دهکده اقتصاد مقاومتی معرفی می شود.

سرهنگ «احسان جهانبخش» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: طرح ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی از طریق بسیج سازندگی با هدف جهش تولید، رونق تولید و رونق اشتغال در استان بویژه مناطق روستایی اجرایی می شود.

 

 مسئول بسیج سازندگی استان لرستان بیان کرد: اگر می خواهیم در روستایی  در راستای جهش تولید کاری انجام شود باید بتوانیم  وام های اقتصاد مقاومتی و زیر ساخت ها و تعاونی ها را در این روستاها متمرکز کنیم.

 

وی با بیان اینکه دهکده اقتصاد مقاومتی به عنوان مرکز فعالیت تعاونی های گروه های جهادی مشخص شده است، افزود: تا پایان سال جاری بین 25 تا 30 روستای نمونه مرکز اقتصاد مقاومتی در استان انتخاب می شود.

 

سرهنگ جهانبخش با بیان اینکه با تمام توان برای تحقق اهداف طرح دهکده اقتصاد مقاومتی تلاش می شود، خاطرنشان کرد:  تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را بستر توسعه اشتغال و اقتصاد است.

 

وی با اشاره به راه اندازی 570 صندوق های قرض الحسنه محله محور مردم یار با مبلغ 13 میلیارد تومان آورده مردمی در استان، افزود: این ظرفیت با پراکندگی در همه نقاط استان می تواند ظرفیتی برای رونق تعاون و اشتغال در استان  است.

 

سرهنگ جهانبخش بیان کرد: با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در حال تبدیل این صندوق های قرض الحسنه به تعاونی هستیم.

 

مسئول بسیج سازندگی استان لرستان در ادامه با اشاره به فعالیت تعداد 2 هزار و 100 گروه جهادی در سطح استان، گفت: تلاش بر این است از ظرفیت گسترده گروه های جهادی در راستای ارتقای خدمت رسانی به مردم و محرومیت زدایی از چهره مناطق محروم بیشتر استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه گروه های جهادی ما  تخصصی هستند و در قالب های عادی، ویژه و  فعال تقسیم بندی شده اند، ابراز کرد: همه گروه های جهادی استان فعال هستند و هم در عرصه عمران و سازنندگی و هم در عرصه فرهنگ و دیگر عرصه ها مشغول به فعالیت هستند.

 

سرهنگ جهانبخش اظهار کرد: در زمینه جهش تولید، هم گروه های جهادی طرح هایی را در دست اقدام دارند و در این زمینه اقدامات موثری انجام شده است.

کد خبر 991736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha