تعطیلی همه مدارس مذهبی مستقل در دستور کار دولت سوئد

وزیر دادگستری و وزیر کشور سوئد اعلام کردند: ما برای تعطیلی همه مدارس مذهبی در این کشور تلاش می کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از iraaqi، «مورگان یوهانسون» وزیر کشور و «میکائیل دامبری» وزیر دادگستری سوئد در مقاله ای که روزنامه « داگنز نی‌هتر» این کشور آن را منتشر کرد، اعلام کردند: حزب سوسیال دموکرات بر ممنوعیت فعالیت مدارس دینی در سوئد و اصلاح کامل سیستم مدارس مستقل تلاش می کند.

 

این دو وزیر اعلام کردند: دولت سوئد پنج مرکز آموزش مذهبی را تعطیل کرده است، این اقدام باید همچنان ادامه داده باشد.

 

این دو وزیر تاکید کردند: دولت سوئد حملات تروریستی اخیر در فرانسه و اتریش را محکوم کرد و نخست وزیر سوئد همبستگی خود را با دوستان اروپایی مان اعلام کرده است.

 

در این مقاله آمده است : این حملات هدایت شده ارزش های دموکراتیک ما را هدف قرار داده است و هدف آن خسارت زدن به جامعه باز و تقویت قطبی است که به افراط گرایی دامن می زند.

 

این دو وزیر اعلام کردند: آزادی مطبوعات و بیان سنگ بنای دموکراسی است و شامل حق انتقاد و تشکیک در اعتقادات دینی است. هرکسی با خشونت به دیگری حمله کند، دشمن دموکراسی و جامعه سکولار است. ما هرگز این حملات را نمی پذیریم و از دموکراسی دفاع می کنیم.

 

این دو وزیر مدعی شدند: تهدید تروریستی علیه سوئد همچنان بالاست. باید مدرسه مکانی برای حمایت از ارزش های دموکراتیک و مبارزه با ایدئولوژی افراطی باشد.

 

اطلاعات سوئد سال گذشته تعدادی از علمای دینی و فعالان در جمعیت های اسلامی را به بهانه ارتباط با افراط گرایان دستگیر کرد. دولت قرار است آنها را از سوئد اخراج کند. اما این تصمیم به دلایل قانونی اجرا نمی شود.

کد خبر 991945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha