طرح «پائیزه کتاب» با مشارکت ۱۳ کتابفروشی در استان اجرا می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: طرح «پائیزه کتاب» همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه با مشارکت ۱۳ کتابفروشی در استان اردبیل اجرا می شود.

«عبدالله بحرالعلومی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طرح «پائیزه کتاب» همزمان با بیست و هشتمین هفته کتاب و کتابخوانی از 24 تا 30 آبان ماه با مشارکت 13 کتابفروشی در استان اردبیل اجرا می شود.

 

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: این طرح با هدف حمایت از نویسندگان، مولفان و ناشران و با شعار «دانایی، مانایی» و ارائه تخفیف 20 درصدی خرید کتاب برگزار خواهد شد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از بهترین قابلیت های این طرح فراهم کردن خرید اینترنتی و غیر حضوری شهروندان است که امیدواریم بتواند فرصت افزایش مشارکت را مهیا کند.

 

وی اعلام داشت: کتاب و کتابخوانی یکی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی است که این طرح می تواند زمینه مهمی برای ترویج فرهنگ مطالعه در این روزهای بیماری در خانه ها فراهم کند.

 

بحرالعلومی بیان کرد: از عموم شهروندان دعوت می شود تا با مشارکت در این طرح یک فرصت فرهنگی و مطالعاتی را برای فرزندان خود در خانه ها مهیا کنند تا این مسئله موجب کاهش ترددها و شیوع بیماری کرونا نیز در جامعه شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: معجزه مسلمانان در کتاب دیده شده و قرآن کریم به عنوان یک ملجع برای همه مسلمانان شناخته شده است و این نکته نشان می دهد که باید بیش از سایر ادیان به مسئله کتاب توجه و اهتمام ورزیم.

 

بحرالعلومی خاطر نشان کرد: هر چه توجه جامعه به مسئله مطالعه بیشتر و عمیق تر شود روز به روز شاهد رشد فکری و فرهنگی در جامعه خواهیم بود.

 

کد خبر 993402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha