مبارزه با مواد مخدر باید فراگیر و همگانی شود/مضرات استفاده از مواد مخدر در کتاب های درسی درج شود

آیت الله معلمی خواستار عزم جدی همه دستگاه ها برای مبارزه همه جانبه با مواد مخدر شد و گفت : مبارزه با مواد مخدر عزم ملی و فراگیر می خواهد و در این حوزه باید یک موج و حرکت عمومی شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، آیت الله «علی معلمی» امروز(26آبان) در نشست با دبیر و کارشناسان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با بیان اینکه مبارزه با این پدیده شوم عزم ملی و هماهنگی نیاز دارد، گفت: صدا  و سیما و اصحاب خبر و رسانه آسیب ها و چالش های پیش روی استفاده از موادمخدر را برای اقشار مختلف به ویژه نسل جوان تشریح و تبیین نمایند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه40سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد و این نظام با تقدیم هزاران شهید و جانباز همچنان درحال مبارزه با مواد مخدر است، افزود: متاسفانه با وجود بکارگیری شیوه های مختلف در حوزه پیشگیری و مبارزه با این پدیده، هر ساله شاهد افزایش تعداد معتادان به مواد مخدر و روان گردان های صنعتی و آمار کشفیات هستیم.

 

وی با تاکید براینکه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در بحث مبارزه با مواد مخدر می تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را مرتفع کند، اذعان کرد: افزایش آمار کشفیات و تعداد معتادان به این جهت است که دستگاه های اجرایی رهنمودهای مقام معظم رهبری را در حوزه ضرورت مقابله با کاهش آسیب های اجتماعی جدی نگرفته اند .

 

امام جمعه قائمشهر با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر باید فراگیر و همگانی شود، افزود: آموزش و پرورش ، آموزش عالی ، وزارت بهداشت ، صدا و سیما و رسانه ها همه با هم هماهنگ و همزمان با نیروی انتظامی عمل کنند .

 

وی به اثرپذیری برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت برای جلوگیری از گرفتار شدن دانش آموزان به مصرف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: مضرات و آسیب های مواد مخدر در کتب درسی مدارس و دانشگاه ها آورده شود .

 

آیت الله معلمی با اشاره به اینکه پایه و اساس بسیاری از آسیب ها مواد مخدر است، افزود : خیلی از خانواده ها به دلیل مواد مخدر متلاشی شده اند و پایه بسیاری از سرقت ها و خشونت ها و قتل ها هم مواد مخدر است .

 

وی با اشاره به افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان گفت : تولید مواد مخدر با وجود نیروهای آمریکایی در افغانستان 50 برابر شده است و امروزه مبارزه با مواد مخدر امری مقدس و ارزشمند است و همه باید پای کار بیایند .

«احمد مظفری» در این ادامه این دیدار ضمن بیان گزارشی از اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، گفت : متاسفانه مواد مخدر افراد فعال و سرباز جامعه را به سربار تبدیل می کند و ضرورت دارد تمامی ظرفیت ها برای مبارزه با مواد مخدر بکار بسته شود.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران تاکید کرد : معضل مواد مخدر و اعتیاد به یک تهدید جدی برای سلامت و امنیت جامعه تبدیل شده است.

 

کد خبر 993863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha