سرانه مطالعه در بین مسلمانان بسیار پایین است / اشاعه فرهنگ کتابخوانی در خانه

ماموستا یوسفی، گفت: متاسفانه امروز در میان ما مسلمانان سرانه مطالعه بسیار پایین است و نیازمند آن است هر خانواده کتابخانه ای هر چند کوچک در منزل داشته و فرزندان خویش را به مطالعه تشویق نماید.

ماموستا ملا محمد یوسفی امام جمعه اهل سنت میرآباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، گفت:نزدیکترین راه رسیدن و تفهیم قرآن، سنت ، سیره پیامبران و بزرگان از طریق کتاب به ما رسیده است آثار مکتوب  مفسرین ،محدثین و فقها در کتابخانه ها  بیانگر این واقعیت است .

 

وی خاطر نشان کرد: اسلام نهایت ارزش و مقام برای خواندن، نوشتن و  مطالعه کردن قرار داده است، در گذشته در کنار بیشتر مساجد مدرسه و یا حجره ای بود و در داخل حجره کتابخانه ای وجود داشت که همه طلاب و مدرسین از آن بهره می‌بردند و علوم دینی  را به مردم می رساندند.

 

ماموستا یوسفی افزود: امروز کتاب و کتابخوانی در کشور های توسعه یافته در اولویت است بنابراین سرانه مطالعه در آن کشورها در سطح بالایی وجود دارد حتی شبکه های مجازی و اینترنت نتوانسته اند مانع از نیاز آنها به مطالعه شوند.

 

امام جمعه اهل سنت میر آباد تصریح کرد: متاسفانه امروز در میان ما مسلمانان سرانه مطالعه بسیار پایین است و نیازمند آن است هر خانواده ای کتابخانه ای هر چند کوچک در منزل داشته و فرزندان خویش را به مطالعه تشویق نماید خصوصا در این زمان که ویروس کرونا همه را خانه نشین کرده بهترین فرصت و موقعیت برای مطالعه و استفاده از اوقات فراغت است.

 

وی گفت: کتابخوانی فرصتی است که موجب خروج افراد از دنیای محصور شده ذهنی خود می‌شود تا با سیر در کتاب، مسیرهای جدیدی در ذهن‌شان باز شود و به مقصد برسند. به عبارتی با خواندن کتاب، فرد متوجه می‌شود دنیایی فراتر از دنیای ذهنی‌اش وجود دارد و می‌تواند واقعیت بیرونی را بپذیرد.

 

کد خبر 994858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha