تشکیل ۱۱ هزار هسته تخصصی برای تحقق شعار سال در مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد

فلسفی از تشکیل ۱۱ هزار هسته تخصصی در مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد برای پیگیری طرح های استانی و ملی در تحقق جهش تولید خبر داد.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی_فرزانه تهجا: بسیج مستضعفان به عنوان یکی از نهاد های مولد انقلاب اسلامی است که در ۵ اذر ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و تاکنون با گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی همواره منشاء خیر و برکت در جامعه اسلامی بوده است بسیج با شکل گیری در تمام نهادها و سازمان ها همواره در شرایط بحران بعنوان یکی از نیروهای مردمی در کمک رسانی به مردم آسیب دیده در شرایط گوناگون همواره توانسته است مشکلات و موانع زیادی را برای مردم حل کند در همین رابطه گفتگویی با «پیمان فلسفی» فرمانده بسیج وزارت جهادکشاورزی ، مدیر کل حوزه نمایندگی ولی فقیه و عضو کمیته ملی راهبری آموزش وتوسعه مهارت دامپزشکی وزارت جهاد کشاورزی به شرح زیر ارایه می شود.

 

فعالیت های مرکز مقاومت بسیج جهاد کشاورزی را توضیح بفرمایید؟

در مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی طی سال گذشته فعالیت های مختلفی شکل گرفته است که این فعالیت ها با رویکرد خدمت رسانی به مردم محروم و آسیب دیده از کرونا و برخی بحران های طبیعی مانند سیل و زلزله و حوادثی از این دست انجام شده است.

اقدامات  مرکز مقاومت بسیج جهاد کشاورزی در چه قالب هایی صورت می گیرد؟

این اقدامات شامل فعالیت هایی است که از جمله آنها می توان به موضوع کمک های مومنانه اشاره کرد که در قالب هیئت های محبان رضا و گروه های جهادی حیدریون در کل کشور ساماندهی شدند. هیئت های  محبان رضا در حقیقت هیئت بسیجیان جهاد کشاورزی است که از سال 98 تاسیس  و در تمام پایگاه های مقاومت بسیج وزارت جهاد فعال شده است و بسیجیان در این هیئت ها به جمع آوری کمک در کنار فعالیت های فرهنگی و مذهبی می پردازند و فعالیت های اجتماعی در زمینه کمک به محرومان و مستمندان و آسیب دیدگان از کرونا در این هیئت ها صورت می گیرد.

کمک های مومنانه مرکز مقاومت بسیج جهاد کشاورزی در چند پایگاه مقاومت در سراسر کشور و با چه مبلغی اهدا شد؟

در 890 پایگاه مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی کمک های مومنانه در کل کشور با مبلغی بالغ بر 6.5 میلیارد تومان طی دو مرحله این کمک ها اهدا شد.

 

کمک های غیر نقدی در چه شکلی به آسیب دیدگان از کرونا اهدا شد؟

 همچنین شاهد جمع آوری برخی از کمک های غیر نقدی مانند گوشت به ارزش 450 میلیون تومان، ارسال بسته های معیشتی به 30 هزار نفر از خانواده های آسیب دیده از کرونا در تمام استانها  و بلایای طبیعی دیگر در استان های سیل زده مانند هرمزگان، کرمان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و خوزستان در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

 

اعتبارات لازم برای این کمک ها چگونه  تامین شده است؟

تمام اعتبارات لازم برای تامین این کمک ها از محل کمک های مردمی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی تامین شده است و به هیچ وجه اعتبارات دولتی در این زمینه هزینه نشده است. این اقلام از سوی همکاران ما، بسیجیان، حوزه نمایندگی ولی فقیه و کارمندان این وزارتخانه سازماندهی، جمع آوری و به دست نیازمندان رسیده است. این اقلام توسط هیئت های محبان رضا در سراسر کشور و با کمک گروه جهادی حیدریون در استانها انجام شده است.

 

گروههای جهادی حیدریون در چه مناطقی فعالیت می کنند؟

گروه جهادی حیدریون شامل گروه هایی هستند که به صورت داوطلبانه انجام امور خیر را بر عهده دارند و برای خدمت رسانی به مردم در مناطق محروم تلاش می کنند. گروه های حیدریون شامل 2700 عضو در سراسر کشور هستند و تمام پایگاه های مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه فعال هستند.

 

اقدام ویژه مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی در مبارزه با کرونا را تضویح بفرمایید؟

ما توانستیم با ساماندهی کمک های مومنانه اقدامات مربوط به رزمایش های پدافند زیستی در مبارزه با کرونا را نیز اجرا کنیم. طی سه مرحله رزمایش برای مقابله با کرونا همکاران ما در وزارت جهاد و مراکز مقاومت بسیج و گروه حیدریون و هیئت محبان رضا در تمام استان های کشور بسیج شدند و عملیات ضد عفونی، غربالگری، تب سنجی، توزیع اقلام بهداشتی مانند ماسک، الکل و مواد ضد عفونی کننده را در اختیار مردم قرار دادند و قریب به 60 هزار بسته نیز در میان کارکنان وزارت جهاد توزیع شد.

 

در موضوع تحقق شعار سال (جهش تولید ) چه اقدامی در بسیج جهاد کشاورزی شکل گرفته است؟

درمرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی بخش علمی و پژوهشی کارکنان وزارت جهاد در کانون های تخصصی بسیج سازماندهی شدند و 52 کانون تخصصی ملی و استانی شکل گرفت و قریب به 11 هزار هسته تخصصی در کل کشور تشکیل شد که اولویت آنها بخش کشاورزی است و در قالب طرح های استانی و ملی دستورالعمل اجرایی جهش تولید برای ایجاد کانون های تخصصی در مراکز جهاد کشاورزی در دهستان ها به آنها ابلاغ شد. تمام طرح های ارایه شده در 52 کانون تخصصی و ۱۱ هزار هسته تخصصی و 90 طرح اولویت دار که در استان های مختلف ابلاغ شد همگی با رویکرد اقتصاد مقاومتی دنبال می شوند.

بسیجیان در این مرحله وارد فعالیت های تخصصی و تولیدی شدند و امروز در کنار کشاورزان حضور دارند و منویات رهبر انقلاب در موضوع جهش تولید را دنبال می کنند و نتایج این امر طی سال زراعی آینده اعلام می شود.

کد خبر 995906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha