کتاب های کمک درسی و دانشگاهی کتابخانه به روز نیست

رمضانی از به روز نبودن کتاب های کمک درسی و دانشگاهی موجود در کتابخانه های شهرستان درمیان خبر داد.

«طاهره رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند گفت: با توجه به حجم تقاضا برای به روز رسانی کتاب های کمک درسی در رشته های علوم تجربی و علوم انسانی، نیاز به مساعدت خیران برای تحقق این مهم و تامین کتاب های کمک درسی است.

 

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی درمیان با اشاره به فعالیت 6 کتابخانه عمومی در این شهرستان، افزود: این تعداد کتابخانه در چهار نقطه شهری و دو نقطه روستایی فعالیت می کنند که متاسفانه با توجه به شیوع بیماری کرونا میزان امانت گرفتن کتاب در این کتابخانه ها از ابتدای امسال نسبت به سال گذشته یک چهارم شده است.

 

 

 

رمضانی با اشاره به بیش از 53 هزار نفر جمعیت شهرستان، زیر بنای کتابخانه های شهرستان را هزارو 500 متر مربع اعلام کرد و افزود: سرانه کتابخانه به ازای هر 100 هزار نفر  11.7 است.

 

 

وی تعداد اعضای فعال در کتابخانه های شهرستان را دو هزار و 357 نفر برشمرد و گفت: به ازای هر 100 نفر در شهرستان درمیان، پنج نفر و یا به عبارتی پنج درصد جمعیت شهرستان عضو کتابخانه ها هستند.

 

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی درمیان افزود: در کتابخانه های شهرستان 57 هزار نسخه کتاب شامل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی وجود دارد و کتابخانه دارای بخش های مختلف مرجع، سالن مطالعه، نشریات و کودک است.

 

 

رمضانی با اشاره به این مهم که برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه از چند سال گذشته بخش کودک در کتابخانه ها راه اندازی شده است، اظهار کرد: در بخش کودک علاوه بر کتاب تخصصی کودک، اسباب بازی هم برای کودکان تدارک دیده شده تا از نزدیک با فرهنگ مطالعه بهتر و بیشتر آشنا شوند.

 

 

وی با بیان این که بخش کودک کتابخانه استاد احمدی بیرجندی مرکز شهرستان از دو سال پیش مجهز به اسباب بازی شده است، ابراز امیدواری کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی دیگر کتابخانه های شهرستان نیز با مساعدت خیران و نهاد کتابخانه ها این مهم محقق شود.

 

 

وی در پایان نبود کتاب های رمان ایرانی با توجه به تقاضای جوانان شهرستان را از دیگر مشکلات پیش رو دانست و خواستار مساعدت مسئولان و خیران برای تامین کتاب های کمک درسی، دانشگاهی و رمان ایرانی در کتابخانه های شهرستان شد.

 

 

کد خبر 995972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha