۱۲ مسجد در استان فارس به نام مبارک امام حسن عسکری (ع) مزین شده است

حجت الاسلام سلمان زاده گفت: در استان فارس ۱۲ مسجد به نام مبارک امام یازدهم شیعیان، امام حسن عسکری (ع) نامگذاری شده که ۲ مسجد در شیراز و ۱۰ مسجد در سایر شهرستان های استان است.

حجت الاسلام «یوسف سلمان زاده»، با تبریک هشتم ربیع الثانی روز ولادت امام حسن عسکری (ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: در استان فارس 12 مسجد به نام مبارک امام یازدهم شیعیان، امام حسن عسکری (ع) نامگذاری شده که 2 مسجد در شیراز و 10 مسجد در سایر شهرستان های استان است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس افزود: امام یازدهم شیعیان از ائمه مظلومی هستند که در هشتم ربیع الانی سال 232 هجری متولد و در 260 هجری به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: این امام بزرگوار در زمان شهادت تنها 28 سال سن داشت و پس از امام جواد (ع)، جوانترین امام شیعیان در زمان شهادت بوده اند و این نبود امام یازدهم و شهادت وی، زمینه ای بود که شیعیان برای غیبت فرزند بزرگوارش امام زمان (عج) آمادگی لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام سلمان زاده با تاکید بر سیره اخلاقی شاخص امام حسن عسکری (ع) عنوان کرد: هدایت مردم به عبادت خدا و همچنین دعوت مردم به رعایت ادب از سیره های شاخص این امام بزرگوار است و در حدیثی نیز می فرمایند: «ادب اقتضا می کند، آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران نیز نپسندی».

وی تصریح کرد: امام یازدهم مانند پدر بزرگوارشان امام هادی (ع) به دستور خلفای عباسی در شهر سامرا که یک اردوگاه نظامی بود زندانی شده بودند و به همین سبب لقب «عسکری» به این امام بزرگوار داده شده است.

کد خبر 996338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha