لشکر وابستگان حاج قاسم برخوردار از ویژگی هایی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ویژگی های لشکر وابستگان حاج قاسم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی پنجشنبه (6 آذر) در آغاز به کار رسمی لشکر وابستگان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تیپ های لشکر با حضور مسئولین استانی و شهرستانی(ارتباط ویدیوکنفرانس) ضمن تسلیت سالروز  وفات حضرت معصومه (س) گفت: راه اندازی لشکر وابستگان حاج قاسم خبر بسیار مسرت بخشی بود و این حرکت بسیار بزرگ الهی که در رابطه با یک تشکّل بسیار مقدس به اسم شخصیتی نازنین و شهیدی که در استان کرمان شکل گرفته و الگویی برای کشور است، قطعاً بسیار اثرگذار خواهد بود.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ادامه بیان کرد: افرادی که در این لشکر عضویت دارند، بسیار خوش سابقه هستند.

 

 

 

وی افزود: اصولاً هر حادثه ای اتفاق می افتد، هر چه اثر آن بیشتر باشد در تاریخ بیشتر مورد توجه و در 3 زاویه مورد ارزیابی قرار می گیرد؛ جایگاه اول آن حادثه، تاریخ است که صرفاً نقل رویداد و هر آنچه اتفاق افتاده است.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: روزی به کشور ایران آن هم کشوری که تحت حاکمیت اسلام و جمهوری اسلامی است یک حمله ناجوانمردانه نظامی صورت گرفت و 8 سال طول کشید بنابراین ثبت و ضبط همه آن ها، تاریخ می شود.

 

 

وی با بیان اینکه تاریخ و کسی که تاریخ را به طور واقعی منعکس کند و بگوید و روایتگر درستی در تاریخ باشد، مهم است؛ اظهار کرد: از تاریخ مهم تر فلسفه تاریخ است که برای ما روشن و واضح می کند که چرا این اتفاق افتاد؟ و چه عواملی دست به دست هم دادند که این حمله ناجوانمردانه در این تاریخ به کشور ایران صورت می گیرد؟

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان خاطر نشان کرد: فلسفه تاریخ، بخشی از حقایق این حادثه و رخداد بزرگ را می تواند بیان کند اما یک مسئله مهم تر داریم که از اول و دوم هم مهم تر هست و آن عبارت است از تحلیل تاریخ که خیلی از زوایای پنهان را روشن می کند که انسان وقتی یک تحلیل را از تحلیلگر درست و مسلط به تاریخ می شنود، حس این را می گیرد که دقیقاً الان در متن حادثه حضور دارد؛ یعنی به طور مثال در یک عملیات بزرگ پیروزمندانه در دوران دفاع مقدس، آنقدر حس به خود می گیرد که الان در آن عملیات فرمانده گردان و تیپ است و دارد چه اتفاقی رقم می خورد و چه باید بشود.

 

 

 

وی گفت: تحلیل تاریخ آنقدر قوی است که فقط حادثه را نمی بیند بلکه جهان آن روز را در درون خود دارد و همه اتفاقاتی که در جهان مربوط به آن حادثه هست را در تحلیل تاریخ باید دنبال کنیم و به همین دلیل تحلیل تاریخ مهمترین است.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: لشکر وابستگان حاج قاسم ویژگی های زیادی دارد؛ اولین ویژگی این است که در دورانی ماموریت خود را انجام داده و پیروزمندانه ماموریت را به انجام رسانده که از نظر سنی، معدل سنی این لشکر پایین ترین معدل را در تاریخ جنگ ها داشت اما از نظر بصیرت، فهم و درک دوران، بالاترین معدل را با خود همراه داشته است.

 

 

 

وی بیان کرد: ویژگی دوم این لشکر این است که تحت امر دو فرمانده بسیار بزرگ تاریخی یکی امام راحل و امروز هم تحت فرماندهی امام خامنه ای است که قوی ترین و مهمترین شخصیت تاریخی بعد از امام (ره) است و کمتر لشکری پیدا می کنید که این دو فرماندهی را با هم دیده و تجربه کرده باشد.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ادامه داد: ویژگی سوم لشکر اینکه این لشکر فرمانده میدانی لایق و شایسته به خود دیده که امروز سید الشهدای جبهه مقاومت شده است و این ظرفیت را داشته که در جهان بدرخشد و تبدیل به یک فرمانده عالی رتبه در سطح جهان که در تراز و نمونه آن، کسی را در تاریخ سراغ نخواهید داشت و تاریخ تاکنون ندیده است که 40 سال در میدان عملیات و نبرد باشد.

 

 

 

وی با بیان اینکه این لشکر تحت فرماندهی این فرمانده{حاج قاسم سلیمانی}شکل گرفته است، افزود: ویژگی دیگر این لشکر اینکه از تک تیرانداز تا فرمانده دسته، گردان و تیپ چهره هایی بودند که برای رضای خدا وارد این لشکر شدند و هیچ درجه ای ندارند.

کد خبر 997521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha