حضرت ام البنین(ع) در زنده نگه داشتن نهضت عاشورا نقش بسزایی داشت

حجت الاسلام حافظ نیا گفت: حضرت ام البنین(ع) علاوه بر اینکه فرزندانش را درراه امام حسین (ع) فدا کرد، در زنده نگه ‌داشتن نهضت عاشورا و رساندن پیام آن نیز نقش بسزایی داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» امروز(چهارشنبه، ۸ بهمن) به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا به دیدار مادر شهید میر فاضل یزدان پور رفت.

 

امام جمعه بندر آستارا در این دیدار با تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) اظهار کرد: حضرت ام‌البنین (س) سمبل یک بانوی ایثارگر و فداکار است.

 

وی تصریح کرد: حضرت ام البنین(ع) علاوه بر اینکه فرزندانش را در راه امام حسین (ع) فدا کرد، در زنده نگه ‌داشتن نهضت عاشورا و رساندن پیام آن نیز نقش بسزایی داشت.

 

حجت الاسلام حافظ نیا گفت: ما خود را مديون اين خانواده‌ ها و مادران عزيزی می ‌دانيم که درسخت ‌ترين شرايط فرزندانی رشيد، شجاع و با معرفت تربيت و در راه خدا فدا کردند و وجود اين مادران موجب فخر ما و برکت جامعه اسلامی است.

 

«سید سعید میرقربانی» نیز در این دیدار، خاطرنشان کرد: حضرت ام‌البنین (س) الگوی مادران شهدا در صبر و ولایتمداری است.

 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری بندر آستارا گفت: مادران و همسران شهدا فرزندان خود را انقلابی و ولایتمدار تربیت و مشوق این عزیزان در پاسداری از میهن اسلامی و ارزش های والا شدند، فرزندانی که برای حفظ اسلام و نظام اسلامی جانشان را تقدیم کردند.

 

میرقربانی در پایان بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد.

 

گفتنی است، امروز (چهارشنبه، ۸ بهمن) امام جمعه بندر آستارا  معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی، فرمانده سپاه ناحیه آستارا، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه، رییس بنیاد شهید و مسئولان شهرستان به دیدار مادر شهید میر فاضل یزدانپور رفتند و از وی دلجویی کردند.

 

شهید میر فاضل یزدانپور متولد نوزدهم تیر سال ۴۴ بود که از یگان سپاه به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در ۲۱ تیر ۶۶ در منطقه سردشت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

مزار این شهید والامقام دوران دفاع مقدس در گلزار شهید ننه کران شهرستان نمین استان اردبیل قرار دارد.

کد خبر 1020423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha