بخشش خدا کریمانه است

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: گاهی ما انسان‌ها در زندگی می‌بخشیم ولی کریمانه نیست ولی خداوند بخششی کریمانه دارد، گناهکاران باید به درگاه خداوند پناه ببرند،یکی از راه‌های توسل قرائت زیارت عاشورا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۱۶اردیبهشت) در بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران حاضر در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، با اشاره به این شعر حضرت علی (ع) که "خدایا گناهان من از کوه هم بزرگ‌تر است اما عفو و بخشش تو از این گناهان بزرگتر است و برتری دارد"، بیان کرد: حضرت در این شعر از بزرگی گناه می‌نالد، برای سنجش گناه سه معیار وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: اولین معیار این است که ببینیم از چه کسی نافرمانی کردیم به کوچک یا بزرگ بودن گناه نگاه نکنیم، شاخصه دوم این است که ببینیم طرف چقدر بر گردن ما حق دارد، هر چه حق بزرگتر باشد (همچون والدین) مخالفت با او گناه محسوب می‌شود، معیار سوم از نظر بزرگی یا کوچک بودن گناه بررسی می‌شود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: در مقابل خداوند چون هم شخصیت بی بدیلی دارد و هم حق زیادی بر گردن ما دارد، بنابراین انجام کوچک‌ترین گناه در مقابل خدا اشتباه است و بزرگ جلوه می‌کند، که حضرت علی (ع) آن را به کوه تشبیه می‌کند.

 

وی با بیان اینکه حال سوال اینجا است اگر گناه کردیم تکلیف چیست؟ یادآور شد: اینجا باید بدانیم که عفو خدا از گناهان ما بالاتر است و عفو و بخشش هر کسی متناسب با شخصیت او است، یک شخص حقیر نمی‌تواند بخشش و انفاق بزرگ داشته باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اینکه هابیل و قابیل هر دو قربانی کردند، ولی قربانی هابیل با وجود فقیر بودنش مقبول درگاه حق شد، عنوان کرد: خداوند عظیم و کریم است، هر چه گناه بزرگ باشد به بخشش خدا نمی‌رسد بنابراین باید به درگاه خداوند برویم تا جواب بگیریم، با یک قطره اشک کوهی از گناهان بخشیده می‌شود.

 

وی اذعان کرد: گاهی ما انسان‌ها در زندگی می‌بخشیم ولی کریمانه نیست ولی خداوند بخششی کریمانه دارد، کریم العفو و عظیم العفو است، گناهکاران باید به درگاه خداوند پناه ببرند،یکی از راه‌های توسل قرائت زیارت عاشورا است.

کد خبر 1054215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha