بیش از ۵ هزار داوطلب در آزمون سراسری ۱۴۰۰ شرکت می کنند

امیر رضا امیرمیجانی گفت: بیش از ۵ هزار داوطلب مرد و زن در آزمون سراسری ۱۴۰۰ در شهرستان جیرفت به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «امیر رضا امیرمیجانی» گفت: بیش از 5 هزار داوطلب مرد و زن در آزمون سراسری 1400 در شهرستان جیرفت به رقابت می‌پردازند.


نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در برگزاری آزمون سراسری 1400 شهرستان جیرفت افزود: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون سراسری سال 1400 در روزهای چهارشنبه نهم، پنج‌شنبه، دهم، جمعه یازدهم و شنبه دوازدهم تیرماه سال جاری در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود.


وی بیان کرد: کارت شرکت در آزمون سراسری سال 1400 از روز يكشنبه ۶ تیرماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و داوطلبان تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۸ تیرماه می‌توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و پرینت کارت خود را دریافت کنند.


امیرمیجانی خاطرنشان کرد: آزمون سراسری در گروه‌های آزمایشی هنر صبح روز چهارشنبه مورخ 9 تیرماه، آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و گروه آزمایشی علوم انسانی صبح روز پنجشنبه مورخ 10 تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه مورخ ١١ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح روز شنبه مورخ 12 تیرماه برگزار می‌شود.


مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه جیرفت با بیان این مطلب که در کنکور سال 1400  همانند سال گذشته دختران گوی سبقت را از پسران ربوده‌اند، اظهار کرد: در شهرستان جیرفت 63 درصد از شرکت‌ کنندگان دختر و 37 درصد پسران هستند.

وی ادامه داد: قریب 48 و نیم درصد شرکت‌کنندگان در گروه آزمایشی علوم تجربي و 29 و نیم درصد آنان در رشته علوم انسانی هستند. همچنین گروه آزمایشی هنر با 8 درصد و گروه آزمایشی زبان‌های خارجه با 9 درصد از گروه آزمایشی ریاضی و فنی با ٥ درصد پیشی گرفته‌اند.


امیرمیجانی ابراز کرد: بیش از 750 نفر در برگزاری آزمون سراسری همكاري دارند و همه پیش‌بینی‌ها، نکات بهداشتی و امکانات لازم برای برگزاری این آزمون مهیا شده است.


نماینده تام‌الاختیار در برگزاری آزمون سراسری سال 1400 شهرستان جیرفت با بیان این مطلب که این آزمون در بیش از 40 حوزه امتحانی سطح جیرفت برگزار می‌شود، تصریح کرد: کلیه سالن‌ها و حوزه‌های امتحانی ضد عفونی شده و به وسایل و امکانات سرمایشی مجهز شده اند، لذا داوطلبین گرامي از این موضوع نگرانی نداشته باشند.



وی با اشاره به این که دانشگاه جیرفت با حساسیت ویژه‌ای آزمون سراسری، آزمون‌های استخدامی و سایر آزمون‌های سازمان سنجش را برگزار می‌کند، اضافه کرد: اين دانشگاه در بین ۳۷۰ حوزه برگزاری آزمون‌ها به عنوان ۱۰ رتبه برتر از سوی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری لوح تقدیر دریافت کرده است.


امیرمیجانی در خاتمه ضمن قدردانی از کلیه دستگاه‌ های اجرایی شهرستان به ویژه فرمانداری، اداره اطلاعات، آموزش و پرورش، مرکز بهداشت، شهرداری، اداره برق، آب و فاضلاب شهری و روستایی، اورژانس، پلیس راه، هلال احمر، نیروی انتظامی و آتش‌نشانی برای برگزاری این آزمون، عنوان کرد: آزمون سراسری تنها در سال یک بار برگزار می‌شود و کلیه امکانات شهرستان جیرفت برای هر چه بهتر برگزاری این آزمون بسیج شده است.

کد خبر 1071056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha