جزئیات برگزاری مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره از مسابقات قرآن کریم در گلستان

حجت الاسلام کوهساریان گفت: مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره از مسابقات قرآن کریم در گلستان در دو بخش غرب و شرق گلستان برگزار می شود.

حجت الاسلام «ابوالفضل کوهساری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت:  چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و و امور خیریه از 13 اردیبهشت تا 13 خرداد به پایان رسید.

 

رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: در استان گلستان 427 نفر از برادران و خواهران در 10 رشته قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ  پنج جز، حفظ 10 جز ، حفظ 20 جز و حفظ کل و رشته تفسیر عمومی قرآن، هم سرایی و همخوانی قرآن  کریم و رشته های اذان و دعا خوانی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام کوهساریان گفت: در این دوره از مسابقات 229 نفر از برادران و 198 نفر از خواهران  در دو بخش شرق و غرب استان در مرحله شهرستانی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 

وی افزود:  مرحله شهرستان در شرق گنبدکاووس و یحیی بن زید (علیه الاسلام)  در 23 تیر برای برادران و و پنجشنبه 24 تیر برای خواهران برگزار می شود که در این منطقه 135 نفر از برادران و 85 نفر از خواهران با یکدیگر رقابت می پردازند.

 

این مقام مسئول بیان کرد: مرحله شهرستان غرب استان گلستان نیز در سوم مرداد ویژه برادران و چهارم مرداد ویژه خواهران  برگزار می شود که در این منطقه 94  نفر از برادران و 113 نفر از خواهران با یکدیگر رقابت می پردازند.

 

حجت الاسلام کوهساریان بیان کرد: این دوره از مسابقات هر سال در حال برگزاری است و امیدواریم خدای متعال توفیق ایجاد کند خدمتگزا خوبی برای فعالان  قرآن کریم باشیم.

 

وی افزود: این مسابقات در چهار محله شهرستانی، استانی، ملی و بین المللی این مسابقات برگزار می شود و این مسابقات یکی از راه های انس با قرآن و مفاهیم قرآن کریم به شمار می رود.

 

این مقام مسئول بیان کرد: بعد از برگزاری مسابقات شهرستان نفرات برتر در مسابقات شهرستان از شرق و غرب استان به مرحله استانی راه پیدا می کند مرحله استانی در شهریور ماه برگزار می شود.

 

کد خبر 1074389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha