پرداخت هزینه ترخیص بیماران نیازمند از محل عوائد موقوفات «علی‌نقی‌کنی» قائم شهر

حجت الاسلام حیدری جناسمی گفت: به مناسبت هفته وقف و در راستای اجرای امینانه نیت واقفین، هزینه ترخیص بیماران نیازمند از محل عوائد موقوفات مرحوم دکتر«علی‌نقی‌کنی» قائم شهر پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «ابراهیم حیدری جناسمی» امروز(۱۹مهر) در همایش یاوران وقف و تجلیل از مدافعان سلامت و ترخیص بیماران نیازمند از محل عوائد موقوفات مرحوم دکتر علی‌نقی‌کنی قائم شهر، بیان کرد: اوقاف از اولین نهادهایی بود که در مقابله با کرونا به مدد پرسنل زحمت‌کش سلامت به میدان آمد، در عرصه‌های مختلف اعم از تولید گان در سطح ۱۲ امامزاده شاخص با همکاری سپاه و بسیج جهت کمک به سلامت مردم خدمت کرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران افزود: بیش از ۱۰۰ موقوفه در استان مازندران‌ عرصه و اعیانشان وقف است، بیمارستان‌ها دارای موقوفه هستند، اگر چه رقبات فراتر از این‌ها است، رفع مشکلات معیشتی مردم و تامین داروی بیماران نیازمند در دستور کار اوقاف قرار دارد.

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی تصریح کرد: بهترین راه ترویج فرهنگ وقف در بین مردم اجرای امینانه نیت واقف است، به نمونه در بیمارستان امام خمینی(ره) مرکز استان، خرید دستگاه سی تی اسکن، آمبولانس، خرید ۷ دستگاه کولر و غیره از محل موقوفه متعلق به بیمارستان انجام شد.

وی یادآور شد: در بحث تولید، بیش از ۳۰۰ هکتار شالیرازی توسط اوقاف زیر کشت رفت، تا در جهت عمل به دستورات مقام معظم رهبری قدمی برداشته شود.

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی عنوان کرد: در روز تاسوعا مردم در شهر بلده، اوقاف تبرکاتی را توزیع می‌کرد برخی فکر می‌کردند صدقه است، در حالی که بخشی از نیات مربوط به تبرک است، گاهی سفره هایی از محل موقوفات پهن می‌شود.

کد خبر 1103972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha