جشنواره ملی« دقیقه ۵۵» برگزار می شود/رویش لاله های  زمین فوتبال چوار  در جام جهانی قطر

قاسمی با بیان اینکه جشنواره ملی« دقیقه ۵۵» به میزبانی ایلام با حضور ۳۱ چهره برجسته کشور از سراسر کشور برگزار می شود، گفت: آثار تولید شده در این جشنواره در جام جهانی فوتبال در سال آینده در کشور قطر در معرض دید جهانیان قرار می گیرد.

 مدیر حوزه هنری استان ایلام در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد:  جشنواره ملی« دقیقه ۵۵» در استان ایلام همزمان با ایام گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص بمباران زمین فوتبال چوار در سال ۶۵ برگزار می شود.

 

« محمدعلی قاسمی» با بیان اینکه این جشنواره با حضور ۳۱ چهره برجسته کشور از ۳۱ استان کشور در زمینه هنر گرافیک و طراحی پوستر به میزبانی استان ایلام برگزار می شود، یادآور شد:  رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دست اندرکاران کنگره ملی سه هزار شهید استان، به چند رویداد و چهره شاخص دوران دفاع مقدس در استان ایلام اشاره  فرمودند و بر این اساس در راستای معرفی این رویدادها در استان برنامه ریزی لازم در حوزه هنری استان با همکاری هنرمندان در حال انجام است.

 

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار بر ضرورت معرفی و شناساندن بمباران زمین فوتبال شهر چوار در سال ۱۳۶۵ و شهادت ورزشکاران در حین بازی فوتبال تاکید کردند،در این راستا با همکاری استانداری ایلام، سایر دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان و موسسه فرهنگی و ورزشی چوار ۶۵  این جشنواره همزمان با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در روزهای ۲۰ الی ۲۳ بهمن سال جاری برگزار می شود.

 

مدیر حوزه هنری استان ایلام تصریح کرد: در این جشنواره گرافیست های برجسته کشور به مدت سه روز در ایلام حضور خواهند داشت و قرار است در یک کارگاه سه روزه ۳۱ اثر با محوریت بمباران زمین فوتبال شهر چوار به دست رژیم بعثی در دوران ۸ سال دفاع مقدس، تولید شود، در نهایت نیز ۳ اثر برتر با رای هیئت داوران انتخاب و با اهدای تندیس جشنواره، لوح یادبود و جایزه نقدی از آنان تقدیر می شود.

 

قاسمی یادآور شد: اصلی ترین کارکرد این جشنواره در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید این حادثه  مهم  در سطح جهان بازتاب پیدا کنند، است و مقرر شده است با هماهنگی های انجام شده، این آثار در جام جهانی فوتبال در سال آینده در کشور قطر در معرض دید جهانیان قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه مقدمات برگزاری نمایشگاه آثار تولیدی جشنواره دقیقه ۵۵ انجام و هماهنگی های لازم انجام شده است، گفت: همچنین نمایشگاه های دوره ای آثار تولیدی این جشنواره در سطح استان های مختلف کشور برای آشنایی بیشتر مردم کشور با ابعاد مختلف جنایت رژیم بعثی در بمباران زمین فوتبال شهر چوار دایر خواهد شد.

 

گفتنی است، هواپیماهای عراقی در ۲۳ بهمن سال ۱۳۶۵ زمین فوتبال بخش چوار را در استان ایلام که در آن دیدار دوستانه بین تیم منتخب چوار و جوانان ایلام در جریان بود را بمباران کردند که در این اقدام نظامی جنایتکارانه  موجب شهادت ۱۵ فوتبالیست، داور و تماشاگر شد.

 

پایان پیام/ عظیم پیرانی

کد خبر 1139034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha